"Ovde sam poslednji put bio 3. januara, neverovatno je koliki je napredak. Završili smo u ovom tunelu, koji je najkomplikovaniji i biće najduži u celoj Srbiji, tri i po kilometra dužine, dve cevi, sedam kilometara...58,83 odsto ukupnih radova je izvršeno. Probijeno je toliko i idemo i na vreme i malo ispred vremena", rekao je Vučić.
Podsetio je da će Fruškogorski koridor spojiti Novi Sad, Petrovaradin, ispod Fruške gore, do Rume i onda izlazi na autoput Beograd-Zagreb i Beograd-Šabac-Loznica.
Ocenio je da tunel "fenomenalno izgleda" i da je posebno važan za celu Vojvodinu, pre svega za Južnobački, Sremski, Zapadnobački i Severnobački okrug.
Zamolio je kineskog ambasadora Li Minga, koji je prisutvovao obilasku tunela, da, ukoliko može, utiče na kineske kompanije da ubrzaju radove na autoputu Čačak-Požega, da završe do sledećeg maja, kako bi sledeće turističku sezone moglo brže da se stigne do Užica i Zlatibora.
Zahvalio je kineskoj kompaniji što rade dobro na tunelu i ocenio da će njegovim probijanjem biti bolje zaštićen biljni i životinjski svet Fruške gore.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je Fruškogorski koridor "najjekološkiji projekat" u Srbiji, budući da se više neće voziti kroz Nacionalni park Fruška Gora.
Naveo je da će ovim tempom tunel biti probijen u oktobu sledeće godine i da se probija više od osam metara dnevno, kao i da će krajem septembra 2026. biti završen ceo koridor, osim mosta preko Dunava u Novom Sadu.
Vučić je rekao da Srbija proporcionalno svojoj veličini gradi najveći broj kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica u celoj Evropi.
Pogledajte i: