EKONOMIJA

Šta se dešava s prometom modnog luksuza, zašto su im oči uprte u Kinu

Francuska multinacionalna kompanija specijalizovana za luksuzne proizvode „Moet Enesi Luj Viton (LVMH)“ saopštila je da je usporavanje potražnje u Kini uticalo na njen profit.
Sputnik
Polugodišnji prihodi velikih luksuznih grupa izlistanih na berzi pokazali su jasno usporavanje potražnje u Kini, preneo je portal „Trejdinset“.
Nakon prosperitetnih godina posle pandemije kovida, tržište luksuze robe pogodilo je usporavanje potrošnje, posebno na jednom od njegovih glavnih tržišta, Kini, što je uticalo na smanjenje profita velikih grupa u tom sektoru.
Početkom nedelje, svetski broj jedan, luksuzni brend LVMH najavio je pad neto dobiti u prvoj polovini od 14 odsto na 7,26 milijardi evra i pad prodaje za jedan odsto na 41,67 milijardi evra, niže nego što su prognozirali analitičari.
Grupa „Kering – Guči, Sen Loran, Botega Veneta i Balensijaga“ već su mesecima u teškoćama zbog loših rezultata svog vodećeg brenda „Guči“, koji je prepolovio polugodišnji neto profit u odnosu na prvu polovinu 2023. godine.
Ista situacija je i u britanskom „Barberiju“ koji je zabeležio nove razočaravajuće rezultate što je dovelo do smene generalnog direktora Džonatana Akerojda.
„Radimo u okolnostima usporavanja potražnje za luksuznom robom, pri čemu su svi ključni regioni pogođeni makroekonomskom neizvesnošću i doprinose usporavanju sektora“, saopštila je grupa.
Prodaja je smanjena i u Evropi i SAD, ali Kina je ta na koju su svi fokusirani.
Švajcarski „Rišmon“, vlasnik „Kartijea“, zabeležio je pad prodaje u prvoj polovini godine u azijsko-pacifičkom regionu (bez Japana) od 18 odsto.
HSBC banka je sredinom juna objavila da ima„pesimističan pogled na evoluciju kineske potražnje za luksuznim proizvodima.
Za razliku od njih, grupa „Ermes“, poznata po svojim kultnim torbama kao što su „Keli“ ili „Birkin“, koje se mogu prodati skuplje na tržištu polovnih proizvoda od novih, uspela je da ostvari dobre rezultate - 2,37 milijardi evra i promet povećan za 12 odsto na 7,5 milijardi evra, preneo je Tanjug.
„U teškim vremenima ljudi dolaze da kupe proizvod koji može da traje, koji im se dopada“, objasnio je izvršni direktor „Ermesa“ Aksel Dima.
Pogledajte i:
Komentar