NAUKA I TEHNOLOGIJA

Kako da sami osposobite računar nakon globalnog IT prekida

Veliki broj korisnika Majkrosoft Vindousa suočava se sa prekidima zbog problema sa softverom za sajber bezbednost kompanije CrowdStrike, što je napravilo zastoje u radu kompanija širom sveta. Međutim, CrowdStrike kaže da je objavio popravku, a i Majkrosoft i CrowdStrike predložili su privremena rešenja za korisnike koji se suočavaju sa problemima.
Sputnik
Nekim korisnicima Vindousa pojavljuje se „plavi ekran smrti“ kada pokušavaju da koriste svoje računare, kao rezultat globalne greške izazvane softverskim ažuriranjem platforme Falkon treće strane, kompanije CrowdStrike.
CrowdStrike je poništio problem i primenio popravku, ali „može potrajati neko vreme za neke sisteme koji se automatski ne oporavljaju“ pre nego što se problem reši, rekao je izvršni direktor CrowdStrike-a Džordž Kurc u intervjuu za En-Bi-Si.
Kurc je rekao da su neki korisnici uspeli da reše problem ponovnim pokretanjem svojih računara. Ali, ako problemi i dalje traju, CrowdStrike je ponudio ručno rešenje za plavi ekran.
Ova popravka uključuje pokretanje sistema u bezbednom režimu (Safe Mode) ili Windows Recovery Environment, i navigaciju do direktorijuma C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike. Korisnici moraju da obrišu fajl l „C-00000291*.sys“.
Ovaj proces stavlja sistem u režim gde CrowdStrike i drugi drajveri trećih strana ne mogu da funkcionišu, prema informacijama sa sajta Verge.
Majkrosoft je saopštio da su neki korisnici koji koriste njegov Azure cloud uspeli da poprave svoje računare ponovnim pokretanjem sistema i do 15 puta. Amazon je takođe sugerisao da ponovno pokretanje računara može rešiti problem za korisnike koji koriste njegov AWS cloud softver.
Brajan Honan, osnivač irskog Computer Emergency Response tima, rekao je za Forbs da ova rešenja zahtevaju „ručno intervenisanje na svakom pojedinačno pogođenom uređaju, što može dovesti do dugog vremena oporavka od ovog problema“.
Prekid je pogodio kompanije i vladine agencije širom sveta, uzrokujući hiljade kašnjenja i otkazivanja letova, primoravajući bolnice da otkažu planirane procedure, suspendujući servere u restoranima brze hrane i izazivajući pad 911 usluga u nekoliko država. Sve 911 usluge su sada obnovljene.
Pogledajte i:
Komentar