Bogato ilustrovana knjiga „Filozofija moderne pesme“ sadrži 66 veoma subjektivnih eseja o pesmama neobično dragim Bobu Dilanu, saopštio je izdavač.
„Uprkos pomalo obmanjujućem naslovu, 'Filozofija moderne pesme' nije nikakva filozofska rasprava o umetnosti i song-rajterskom zanatu. Pesme o kojima Dilan piše kreću se u veoma širokom rasponu- od rokenrol klasika, preko revolucionarnih himni, do potpunih opskuriteta. Pored Dilanovog neverovatnog muzičkog znanja, u ovoj knjizi najviše dolazi do izražaja njegova nepogrešiva sposobnost da precizno odredi šta pesmu ili izvođača izdvaja u moru savremenika“, naveo je prevodilac Zoran Paunović.
Među izvođačima koji su se našli u Dilanovom izboru su i naizgled nespojivo različiti interpretatori kao što su Džudi Garland i grupa „Kleš“, Bing Krozbi i Elvis Kostelo, Domeniko Modunjo i „Alman braders bend“ – dok s druge strane nema ni „Bitlsa“, ni „Stonsa“, ni mnogih drugih koji podrazumevano predstavljaju „obaveznu lektiru“.
„Za Dilana, međutim, ništa nije nespojivo i ništa nije obavezno – što vrlo jasno pokazuju i tekstovi posvećeni odabranim pesmama, svakoj po jedan. Bob Dilan je i u svojim esejima lucidan, nepredvidljiv i potpuno jedinstven autor“, ocenjuje Paunović.
Prema rečima direktora „Geopoetike“ Vladislava Bajca, Dilan nas u svojim poodmaklim godinama podseća da njegovom znanju, percepciji i kreaciji, ni posle Nobelove nagrade za književnost – kraja nema.
„Muzičkoj turneji bez kraja pridodao je i književnu. Bob Dilan je verovatno najneobuzdaniji pisac među muzičarima i najneukrotiviji muzičar među piscima. Takoreći slobodnolutajući filozof. Svirajući peripatetik“, naveo je Bajac.