Osim toga, određeni zvuci mogu promeniti vašu percepciju ukusa i celokupnog iskustva obedovanja u restoranu.
Ono što čujemo ima mnogo veći uticaj na naše ponašanje kada je u pitanju ishrana nego što većina nas shvata. Zvuk može da „manipuliše“ nama i da nam promeni odluke, ali i utiske vezane za obrok koji jedemo.
Na primer, studije su pokazale da ljudi imaju tendenciju da više piju u bučnim okruženjima, nego u tišim. Piju više za kraći vremenski period i povećavaju količinu unosa pića za jedno veče, što može povećati ukupni profit, tako da mnogi barovi puštaju glasnu muziku. To može negativno uticati na zdravlje, jer ljudi mogu konzumirati više pića nego što im je potrebno, a slične studije sa pacovima su pokazale uporedive rezultate.
Isto se može reći i za hranu - ako su muzika i razgovori mnogo glasniji, to može odvratiti ljude od osećaja sitosti i dovesti do toga da konzumiraju više hrane nego što im je potrebno ili više nego što su nameravali da konzumiraju.
U ovom slučaju, uzrok prejedanja može biti pokušaj da se nosite sa neprijatnim osećajem kada ne možete pravilno da razgovarate sa drugima za stolom. Druga mogućnost je da glasnija buka može dovesti do manje promišljenog donošenja odluka, tako da se povećava šansa da ćete odabrati nezdrave opcije.
Ukus hrane se „menja“
Dalja istraživanja su pokazala da ljudi mogu različito doživeti određene ukuse na osnovu visine zvuka. U jednom eksperimentu su učesnici probali crnu čokoladu dok su slušali muziku visokog i niskog tona. Sa višim visinama, ljudi su doživljavali čokoladu kao slađu, a sa nižim visinama, čokolada je imala gorak ukus.
Ovakva otkrića mogu potencijalno uticati na zdravlje ljudi, jer bi neko mogao da oseti da je određena hrana slađa ako sluša visoke tonove, iako sama hrana ima nizak sadržaj šećera.
Otkriveni su i drugi načini na koje zvuk menja našu percepciju hrane - na primer, vrsta muzike može uticati na uživanje u vinu ili da slušanje zvukova prirode može ljude navesti da biraju zdraviju hranu.
Neki restorani koriste „zvučno brendiranje“
Mnogi kuvari koriste ovaj fenomen da bi poboljšali iskustvo konzumiranja hrane. Neki vrhunski restorani integrišu zvučne pejzaže u svoju hranu, kao što je jedan restoran u Milanu, koji nudi meni sa „zvučnim pejzažom“. Ovi zvukovi se poklapaju sa svim oborcima, a izbor muzike koja se kreće od islandskog roka, opere, zvukova prirode i još mnogo toga.
S druge strane, neki vrhunski restorani idu u drugu krajnost i ne puštaju nikakvu muziku, dopuštajući da hrana „govori“ sama za sebe, prenosi Hafington post.
Ako ne želite da glasna muzika pokvari vaše iskustvo u restoranu, pažljivo birajte mesta na koja biste otišli. Možete da čitate utiske drugih o restoranu koji vas interesuje, a ako se neko žali na buku, onda je možda bolje da pretražite druge opcije.
Ipak, ako ne želite da „isključite“ određen restoran iz liste izbora, možete napred da odredite koju vrstu i količinu hrane i pića biste konzumirali, da glasna muzika ne bi podsvesno uticala na vaše odluke. Ovo je verovatno dobra strategija bez obzira na jačinu zvuka u bilo kom okruženju.
Na kraju, takođe je u redu uživati u određenom nivou buke - svako mesto donosi određen zvuk. Ako je u pitanju luksuzan restoran, verovatno neće biti toliko glasan, ali ako ste se odlučili za bar koji služi i hranu, glasnija muzika ne bi trebalo da vas iznenadi. To je deo ambijenta koji se mnogima zapravo sviđa, ali je dobro imati svest da i zvuk, a ne samo glad, utiče na odluke o poručivanju hrane i pića.
Pogledajte i: