Paredes je deset godina radio u fabrici "Spirit AeroSistems" u američkoj saveznoj državi Kanzas gde je proveravao ispravnost trupova aviona Boing 737 pre nego što bi bili poslati Boingu, prenosi Si-Bi-Es njuz.
"Da je kvalitet bitan, i dalje bih bio u Spiritu. Bilo je veoma retko da ne nađemo nikakav kvar", rekao je Paredes i dodao da su menadžeri kvaliteta često nalazili kvarove i na avionu sa kojeg su otpala vrata u sred leta u januaru.
"Zašto se to dogodilo? Jer se Spirit nije obazirao na mane zbog pritiska koji je nametnut inspektorima. Da je kultura bila dobra, ti bi bili spomenuti", kazao je Paredes.
On je napomenuo da je aviokompanija Boing godinama znala da joj Spirit dostavlja trupove sa kvarovima i da je "bilo samo pitanje vremena kad će se desiti nešto loše".
Paredes je, prema sopstvenimrečima, bio pod stalnim pritiskom nadređenih da što manje prijavljuje mane koje pronađe, a da su pritisci naglo porasli 2018. godine kad je proizvodnja trupova porasla sa 30 na mesečnom nivou na 50.
"Uvek su govorili da nemaju vremena da isprave greške. Bio sam u poziciji u kojoj, ako kažem 'ne', biću otpušten. Ako kažem 'da', priznajem da ću da uradim nešto pogrešno", ukazao je Paredes.
U februaru 2022. godine su nadređeni Paredesu navodno tražili da ubrza inspekcije i da manje detaljno opisuje mane koje pronalazi, zbog čega im je on poslao imejl u kojem odgovara da je njihov zahtev "neetički" i da su ga stavili "u veoma neprijatnu situaciju".
Paredesu je zatim oduzeto zvanje menadžera, posle čega se žalio odeljenju ljudskih resursa koje mu je to zvanje vratilo, ali je on svakako dao otkaz na leto 2022. godine.
"Umorio sam se od borbe. Umorio sam se od pokušavanja da učinim ispravnu stvar", rekao je Paredes, prenosi Si-Bi-Es njuz.
Pogledajte i: