Prema njegovim rečima, zbog toga je Srbija primorana da uvozi radnu snagu.
Aleksić je rekao za RTS da su podaci o manjku od 20.000 vozača, koji se najčešće spominju u javnosti, još iz 2019. godine i da je od tada situacija dodatno pogoršana.
„Od tada je značajno smanjen priliv novih vozača, tako da je van srednjih škola došlo, kroz stručnu profesionalnu kompetenciju, negde oko novih 1.000 vozača, a trebalo je oko 15.000, 16.000“, rekao je Aleksić.
On je dodao i da se manjak vozača se nadoknađuje radnicima koji dolaze, recimo, iz Indije.
„Prevoznici vide da je jedini način da se to prevaziđe dovođenje radne snage sa strane, tako da smo i mi na našem sajtu preporučili određene respektabilne agencije koje bi mogle da dovedu radnike kako bi održali delatnost drumskog transporta“, naveo je Aleksić.
Dodao je da vozači koji dolaze iz inostranstva mogu da rade samo u unutrašnjem transportu i dodao „da su oni naša budućnost“. „Teško da ćemo mi iz domaćih resursa njih zameniti. Znači, njihova obuka u narednom periodu je jedan od važnih segmenata“, rekao je Aleksić.
Trećina vozača starija od 55 godina
Aleksić je objasnio i da Srbija ima 170.000 licenciranih vozača, od kojih je skoro trećina starija od 55 godina, a oko 15.000 je mlađe od 30 godina. „Tek u narednom periodu se priprema još veći jaz i problem nedostatka jednog važnog resursa za obavljanje delatnosti transporta“, rekao je Aleksić.
Dodao je da je demografska situacija u Srbiji nepovoljna, što je i jedan od razloga za manji broj novih kadrova, dok je sa druge strane došlo je do većeg obima rasta privrede i većih zahteva za prevozom.
„Od 2015. godine do danas u međunarodnom prevozu je poraslo za preko 56 odsto domaćih deklaracija koje su i izvozno-uvozne, a kada je tranzit u pitanju, poraslo je za preko 86 odsto“, ukazao je Aleksić.
Imajući ove brojke u vidu, proizilazi da Srbiji nedostaje više vozača nego Nemačkoj.
Kako je nedavno preneo portal Bizlajf, Nemačkoj trenutno nedostaje oko 11.300 profesionalnih vozača kamiona i oko 4.200 vozača autobusa.
Pogledajte i: