Navodi se da će to omogućiti da se značajno uštede resursi prilikom organizovanja transporta robe Severnim morskim putem.
Led koji se formira od desalinizovane vode mnogo je jači od leda od slanih morskih voda, što je važno da se uzme u obzir prilikom pripreme i planiranja ruta morskih ledolomaca.
Rezultati višegodišnjih merenja ekspedicija u morima ruskog Arktika i metode novog algoritma omogućavaju ekspertima da značajno poboljšaju prognoze za mapiranje područja formiranja novog leda na Arktiku.
Navodi se da je ovaj razvoj naučnika posebno aktuelan za organizaciju plovidbe duž Severnog morskog puta u teškim uslovima, uključujući i velike površine prekrivene svežim ledom.
„Primena nove tehnologije omogućava da se značajno uštedi vreme i materijalni resursi prilikom plovodbe i organizacije maršruta na Arktičku“, navodi se u saopštenju.
Državna ruska korporacija „Rosatom“, infrastrukturni operater Severnog morskog puta, tokom zimsko-jesenje sezone 2023/2024 godine je organizovala tokom cele godine navigaciju u istočnom delu Severnog morskog puta.
To zahteva bolji pristup praćenju i predviđanju stanja leda u ovom još nedovoljno istraženom vodenom području, pojasnio je Aleksandar Osadčijev ekspert laboratorije arktičke okeanologije Koordinacionog centra MFTI.
Direktor Koordinacionog centra MFTI Natalija Stepanova je izjavila da naučni kolektiv planira da pripremi algoritam kako bi se primenio u industriji i dodala da je za njega zainteresovana najveća ruska brodarska kompanija „Sovkomflot“.