"Kao što se i vidi po strukturi automobila koji su izloženi, mi prelazimo iz redovnih automobila, odnosno redovnih motora za pokretanje, koje su benzinski ili dizel, u taj elektrosegment. Mislim da je tu velika šansa za nas da se uključimo u taj segment industrije, jer upravo tim novim inovacijama, odnosno novim iskoracima, tu može da bude prostora za nas", rekao je Cvetković za Tanjug nakon otvaranja salona automobila i motocikala na beogradskom sajmu.
Dodao je da za srpsku privredu autoindustrija predstavlja ozbiljan pokretač, ne samo u segmentu samih automobila, nego i svih pratećih segmenta, koji direktno i indirektno utiču na autoindustriju.
Naveo je da Srbija ima dugu tradiciju u autoindustriji, od preko 80 godina, podsećajući na strateške kompanije poput Fiata i Stelantisa, koji se nalazi u Kragujevcu.
Istakao je i važnost svih pratećih kompanija, koje su zasnovale svoje biznise na teritoriji Srbije, a koje sa rezervnim delovima snabdevaju skoro sve vodeće evropske proizvođače i veći deo istočnih kompanija koje se bave autoindustrijom.
Cvetković je naveo da je teško takmičiti se sa svetskim brendovima koji su već zauzeli svoje mesto u automobilskoj industriji, pa je istakao kako je zato upravo industrija električnih automobila šansa za Srbiju.
"Pored Stelantisa, nadam se da će biti još investicija u autoindustriju. Kad pričamo o tome, ne mislim samo o autodelovima, nego mislim o gotovim proizvodima i mislim da smo u tom smislu vrlo atraktivni, bez obzira što nismo članica EU. Imamo ozbiljne resurse, imamo kvalitetnu radnu snagu, koja je visoko obrazovana, koja je još uvek jeftinija nego u EU", rekao je Cvetković.
Zaključio je da direktne strane investicije koje su prošle godine bile na nivou od skoro 4,5 milijarde evra pokazuju da je Srbija dobro mesto za investiranje, kako za druge segmente, tako i za autoindustriju.
Pogledajte i: