„Kontinuirano korišćenje električnih vozila (EV) će obezbediti da potražnja za litijumom nastavi da raste, ali bi cena plemenitog metala mogla biti promenljiva“, rekao je Stausholm u nedelju na konferenciji Kanadskog udruženja istraživača i divelopera u Torontu.
Podsetimo, nedavni pad potražnje za električnim vozilima izazvao je pad cena litijuma, pri čemu je vrednost koju prati „Benchmark Mineral Intelligence“pala za više od 80odsto u poslednjih 12 meseci.
Ovo je navelo rudarske kompanije kao što je „BHP“ da se klone ulaganja u ovaj metal.
Ipak, „Rio Tinto“ ostaje jedna od retkih velikih rudarskih kompanija koje su spremne da investiraju u litijum, preneo je „Majning tehnolodži“.
„Zauzeli smo dosledan stav da će cene materijala za baterije biti promenljive. U idealnom slučaju, biće vam potreban veći kapacitet baterije, tako da to nisu samo baterije za EV (električna vozila) već i stacionarne baterije. Dakle, svet će imati više baterija, ne sumnjam u to, i stoga vam treba više litijuma“, rekao je Stausholm Rojtersu na marginama konferencije u Torontu.
Projekat „Rinkon“ kompanije „Rio Tinto“ u Argentini ima godišnji proizvodni kapacitet od 3.000 tona, a prva proizvodnja se očekuje do kraja 2024.
S druge strane, čileanski ministar finansija Mario Marsel izrazio je želju da tri ili četiri nova litijumska projekta budu operativna do 2026. Čile je pokrenuo svoju Nacionalnu strategiju za litijum, prema kojoj će postojati javno-privatna partnerstva u celom industrijskom ciklusu proizvodnje litijuma.
Pogledajte i: