„'Ruska crvena' je naziv popularne nijanse brenda 'MACcosmetics'. Međutim, tu uopšte nije reč o lepoti ili ljubavi... To je prava boja rata“, navodi se u objavi Ministarstva spoljnih poslova Ukrajine na društvenoj mreži „Iks“.
Objava je propraćena haštagom #StopRussianRed.
Sedište kompanije „MAK kozmetiks“ nalazi se u Njujorku, a svoje proizvode prodaju u više od 120 zemalja.
U Ukrajini često kritikuju svetske brendove jer njihovi proizvodi ili reklame sadrže nešto što ih asocira na Rusiju. Na primer, u martu prošle godine savetnik šefa kabineta predsednika Ukrajine Mihail Podoljak kritikovao je francusku modnu kuću „Luj Viton“ zbog reklame sa „ruskim simbolima“. Na videu je, između ostalog, prikazana plavo-belo-crvena trobojka na kojoj je ispisano latinično slovo „V“.
Poslednji u nizu je slučaj sa srpskim glumcem Milošem Bikovićem – naime, ukrajinsko Ministarstvo spoljnih poslova reagovalo je na vest da će Biković igrati u trećoj sezoni HBO serije „Beli lotos“, neosnovano optužujući srpskog glumca da "podržava genocid i krši međunarodno pravo“.
Tu objavu prati montirani snimak Bikovića u kojem se prepliću njegove filmske uloge i replike iz scenarija sa njegovim izjavama o Rusiji, ali i nagrade koje je dobio od Moskve i Srbije.
Kako je ranije saopšteno, iako između produkcijske kuće HBO i Bikovića neće doći do saradnje u trećoj sezoni serije „Beli Lotos", on će biti u potpunosti isplaćen kao da je i igrao u njoj. Biković će, kako je rekao, taj novac dati u humanitarne svrhe.
Pogledajte još: