Putnici se mere tokom noćne smene i za one koji bi hteli da unesu u avion pretežak ručni prtljag, ova novina uglavnom nije dobrodošla jer se osoba meri zajedno sa svojim ručnim prtljagom.
„Ceo postupak se odvija anonimno, a težinu putnika vidi samo zemaljsko osoblje na čekiranju karata. Sprovođenje ovog postupka je počelo u ponedeljak, a do četvrtka ujutru već je izmereno oko 800 volontera“, izjavio je za Si-En-En potpredsednik za komunikacije kompanije Finnair Paivit Talkvist i dodao da je avio-kompanija „pozitivno iznenađena brojem putnika koji pristaju dobrovoljno da se izmere“.
Finer će prikupljati podatke o težini putnika i tokom zimske i tokom letnje sezone, jer putnici obično nose težu odeću i deblje kapute tokom hladnih finskih zima.
Zimska merenja biće završena u februaru, a letnja će se odvijati u tokom aprila i maja.
Pre svakog poletanja avio-kompanije uvek računaju ukupnu težinu aviona u kojku spadaju težina putnika u letelici, težina tereta i prtljaga, kao i keteringa i rezervoara za vodu.
Težina i oprema aviona mogu uticati na to gde putnici mogu da sede, a u nekim slučajevima čak i na to koliko putnika je dozvoljeno u avionu i koliko prtljaga može da se primi u prtljažnike letelice.
Svaki putnički avion ima određenu maksimalnu težinu koja je propisana za bezbedno poletanje.
Avio-kompanije za svoje obavezne kalkulacije uglavnom koriste prosečnu težinu putnika koju je na osnovu kalkulacija definisala Evropska agencija za bezbednost u vazduhoplovstvu, ali dozvoljeno im je da koriste i sopstvene parametre pod uslovom da su ih vlasti zvanično odobrile.
Kompanija Finer od 2018. godine koristi sopstvena merenja koja moraju da se ažuriraju svakih pet godina što je po svemu sudeći i dovelo do uvođenja inovativnog postupka dobrovoljnog merenja putnika.
Pogledajte i: