Opoziv se odnosi na različite Euro 5 i Euro 6b dizel modele, saopštio je „Mercedes-Benz“. Vozila sada čekaju ažuriranje softvera. Kupci će biti obavešteni u pisanoj formi ako je njihovo vozilo uključeno u odredbe KBA i ako je potrebno ažuriranje softvera, saopštila je kompanija.
Razlog za povlačenje je upotreba takozvanih termo prozora koji su bili u standardnoj upotrebi i kod drugih proizvođača. Obično se deo izduvnih gasova vraća nazad direktno u motor i sagoreva kako bi se emitovalo manje otrovnih azotovih oksida. Ali u zavisnosti od spoljašnje temperature, ovaj mehanizam može automatski da ih vrati nazad. Proizvođači su objavili da upotreba termo prozora štiti motor.
„Mercedes“ se godinama suočava sa optužbama
Ali Evropski sud pravde (ECJ) presudio je 2022. da su termo prozori legalni samo ako nije dostupno drugo rešenje. Sudskom odlukom utvrđeno je da je softver koji omogućava veće emisije zagađujućih materija „veći deo godine“ suštinski nelegalan.
Regulatori nemačkog KBA sada su, prema presudi, tražili od „Mercedes-Benza“ da promeni kalibracije u kontrolnim jedinicama motora određenih vozila, rekla je portparol „Mercedes-Benza“ za dpa.
„Do presude Evropskog suda pravde, evropske vlasti su generalno smatrale da su takve kontrole temperature za recirkulaciju izduvnih gasova dozvoljene“, rekao je portparol.
„Mercedes-Benz“ se godinama suočava sa optužbama zbog emisije izduvnih gasova dizelaša. Od 2018. godine KBA je izdala nekoliko naloga za povlačenje vozila nemačkih proizvođača zbog nelegalne izduvne tehnologije, što je samo u Nemačkoj uticalo na stotine hiljada vozila.
Otkako je problem izašao na videlo, proizvođač automobila sa sedištem u Štutgartu je nekoliko puta izvođen na sud. U Nemačkoj je do danas više od 30.000 potrošača podnelo tužbe. Investitori su se takođe obratili sudu u Nemačkoj, tražeći stotine miliona evra odštete za gubitke, preneo je „Indeks“.
Pogledajte i:
„Energija Sputnjika“: Kako da „otpad“ iz termoelektrana postaje materijal koji štedi novac