Prema Indeksu digitalne ekonomije i društva, četiri od 10 odraslih i svaka treća osoba koja radi u Evropi nema osnovne digitalne veštine.
Žene nisu dovoljno zastupljene u tehnološkim profesijama, gde je od pet specijalista za informatičku tehnologiju samo jedna žena i od troje diplomaca u nauci, tehnologiji i matematici takođe jedna žena.
U cilju poboljšanja nivoa veština na nivou EU još 2021. uvedeni su individualni nalozi za učenje i mikrokredencijali nalozi. Individualni nalog za učenje je lična virtuelna karta veština, uspostavljena od strane nacionalnih vlasti za svaku radno sposobnu osobu. Ovo uključuje zaposlene, samozaposlene, radnike na atipičnim poslovima, kao i nezaposlene, piše „Politika“.
Kao deo predloga, nacionalne vlasti će obezbediti adekvatnu godišnju ponudu pojedinačnih obuka za ove naloge, sa većim brojem za one kojima je obuka najpotrebnija. Ovo će ljudima omogućiti da iskoriste dužu ili skuplju obuku ili da unaprede svoje veštine kako bi odgovorili na potrebe za veštinama na tržištu rada.
Takozvani mikrokredencijali potvrđuju ishod učenja nakon završenog kratkog kursa ili obuke. Mogu da podrže ciljanu, fleksibilnu prekvalifikaciju i dokvalifikaciju kako bi se zadovoljile potrebe društva i tržišta rada.
Oni se mogu koristiti kao mera podrške za aktivaciju i inkluziju na tržištu rada: za svakoga su, bez obzira na godine, zaposlenost ili nivo obrazovanja.