Lamborgini i njegovi sindikati najavili su ranije ove nedelje revolucionarni sporazum o uvođenju četvorodnevne radne nedelje za zaposlene u proizvodnji automobila.
Sindikati su to pozdravili kao „istorijski“ dogovor, koji predstavlja presedan u evropskom automobilskom sektoru skraćivanjem radnog vremena bez smanjenja plata. Umesto toga, radnici će dobiti povećanje plate u januaru 2024. zajedno sa jednokratnim bonusom od 1.082 dolara.
Radite manje, a radite bolje, to je princip koji je vodio ove pregovore i deo je sveobuhvatnog obrazloženja, saopštili su sindikati FIOM i FIM-CISL.
Prema novom ugovoru, proizvodno osoblje radiće 31 dan manje godišnje, piše portal Road & Track. Prelazak na kraću radnu nedelju stavlja Lamborgini u rang sa drugim evropskim kompanijama kao što su Intesa Sanpaolo i EssilorLuxottica, koje su nedavno usvojile slične mere.
S druge strane, takav potez nije isključiv samo za Evropsku uniju, jer britanske kompanije koje su prihvatile skraćenu radu nedelju izveštavaju o poboljšanoj produktivnosti, poboljšanom zadržavanju poslova i stopama zaposlenosti, kao i smanjenju bolovanja.
Međutim, napori da se uvede skraćeno radno vreme u automobilskoj industriji naišli su na otpor velikih igrača kao što su Ford, Dženeral Motors i Stelantis, dok drugi sindikati nisu uspeli da dobiju odobrenje za promenu, prenosi Biznis insajder.