Komad govori o životu u jednom pozorištu posredstvom četiri žanra koji se kreću od farsične strukture, preko melodrame, istorijskog kalambura do vodviljske igre, zaokružujući sliku naše, i ne samo pozorišne stvarnosti.
„Napisao sam komad o pozorištu, o tome koliko i kome ono znači, a kome ne, o njegovoj društvenoj poziciji, subverzivnosti, sjaju i bedi, o onome što je u njemu lepo i ružno, o strasti koja ga stvara i obesti koja ga razara, o umetničkoj sujeti i bezrezervnoj ljubavi, o snazi onih koji u njega veruju i koji mu se daju čak i kada mu ne veruju, o teatarskim utilitaristima i duhovnicima“, kaže Željko Hubač.
Reditelj Dino Mustafić, naglašava da je zajedno sa glumačkim i autorskim timom predstave nastojao da pokaže kako i u „teatarskom deiluzionizmu ima književne i scenske lepote, svojevrsne utopije pozorišnog prostora kao paralelnog sveta u kojem mi kao akteri proživimo dobar deo našeg životnog veka“:
„Na kraju krajeva, verujemo da teatar to sve jeste, i treba da bude - da nijedan umetnik ne sme izgubiti nadu da njegova predstava može promeniti tok stvari na bolje“.
Komad govori o životu u jednom pozorištu
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorište/Marijana Janković
Dramaturg Đorđe Kosić ističe da je pozorišni proces na ovom tekstu predstavljao retku priliku da se kroz jedan domaći, savremeni dramski tekst istraži granica između stvarnosti i pozorišta – pozorišta ne samo kao umetničkog oblika već i institucije, sa svim svojim lepotama i banalnostima:
„Spoj stvarnosti i teatralnosti omogućio je jedinstvenu sinergiju, koja je u koncu izražena u jednom eklektičnom pozorišnom izrazu između stvarnosti i drame, jave i sna“.
Scenograf je Jasmina Holbus, kostimograf Marina Medenica, kompozitor Irena Popović, Nikola Kljajić je asistent reditelja i montažer video materijala, Ivan Mirković korepetitor i asistent kompozitora, a Ljiljana Mrkić Popović je bila zadužena za scenski govor.
Komad o strasti koja stvara pozorište i obesti koja ga razara
© Foto : Sputnjiku ustupilo Narodno pozorište/Marijana Janković
Uloge su poverene Jovanu Jovanoviću, Dušanu Matejiću, Anastasii Mandić, Suzani Lukić, Nini Nešković, Nikoli Vujoviću i Slobodanu Beštiću, dok se sopran Katarina Jovanović pojavljuje kao specijalna gošća.
U predstavi učestvuju i članovi hora „Smilje“.
Prva repriza biće održana dan kasnije, u četvrtak 30. novembra.