EKONOMIJA

Počela rekonstrukcija pruge Niš–Dimitrovgrad

Rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Niš–Dimitrovgrad počela je jutros radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra, rekao je Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture „Železnica Srbije”.
Sputnik
Za nešto više od sat vremena, od jutros kada je započeta rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Niš–Dimitrovgrad, uklonjeno je prvih sedam polja postojećeg, starog koloseka ukupne dužine 175 metara, izjavio je Nenad Stanisavljević.
Stanisavljević je naveo da je realizacija projekta počela jutros u osam časova radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra.
Kako je precizirao, radovi su počeli od izlaza iz stanice Staničenje prema ulazu u stanicu Pirot.

Vrednost ugovora 169,7 miliona evra, rok tri i po godine

Prema Stanisavljevićevim rečima, deonica Staničenje–Pirot je prva faza radova u okviru rekonstrukcije i modernizacije pruge Sićevo–Dimitrovgrad, u dužini od 86 kilometra i ona obuhvata građevinske i pripremne radove za elektrifikaciju i signalizaciju, kao i elektrifikaciju ove deonice, piše RTS.
„Vrednost ugovora za modernizaciju pruge Sićevo–Dimitrovgrad iznosi oko 169,7 miliona evra, a rok za završetak ovog posla je 1.276 dana, odnosno tri i po godine“, dodao je Stanisavljević.
Stanisavljević je naveo da će se na pruzi najpre izvoditi radovi na rekonstrukciji građevinske infrastrukture, a po njihovom završetku radovi na elektrifikaciji i ugradnji savremenih signalno - sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja.
Samo gradilište, kako je istako, podeljeno je na dve deonice, i to Prosek (Sićevo) – Staničenje i Staničenje – Dimitrovgrad.
Stanisavljević je precizirao i da je zbog složenosti i velikog obima posla, deonica Staničenje - Dimitrovgrad podeljena na tri poddeonice, i to na Staničenje––Pirot, Pirot-Sukovo i otvorenu prugu Sukovo–Dimitrovgrad, uključujući i stanice Pirot i Sukovo.–

Putnički saobraćaj se ne odvija, teretni u terminima kada deonica bude otvorena

Naveo i da će se radovi između Staničenja i Pirota odvijati u terminima od 36-očasovnih zatvora koloseka na ovoj pruzi.
„Putnički železnički saobraćaj između Niša i Dimitrovgrada se ne odvija, dok će teretni funkcionisati u terminima kada ova deonica pruge bude otvorena za saobraćaj“, naglasio je Stanisavljević.
Prema njegovim rečima, za projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Sićevo – Dimitrovgrad izabrani izvođač radova predstavlja konzorcijum firmi koji predvodi bugarska kompanija „Trace group hold plc“, a u kome su još i „Consorzio armatori ferroviari s.c.p.a“ i „Start - Engineering JSC“.
Projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Niš–Dimitrovgrad, kako dodaje, obuhvata rekonstrukciju, modernizaciju i elektrifikaciju postojeće pruge Niš–Dimitrovgrad, zatim izgradnju nove, jednokolosečne, elektrificirane obilazne pruge oko Niša u dužini od oko 22 kilometra, kao i modernizaciju signalnih i telekomunikacionih sistema za celokupan projekat.
Ova pruga je izgrađena 1886/1887. godine i decenijama nije bila u potpunosti rekonstruisana, pa su vozovi na većem broju mesta saobraćali smanjenim brzinama između 10 i 30 kilometara na sat.
EKONOMIJA
Građani Srbije besplatno mogu ispraviti tehničke greške u katastru
Komentar