„Prvi i uspešan let modernizovanog širokotrupnog Il-96-400M je demonstracija najvišeg nivoa kompetencije ruskih konstruktorskih biroa i fabrika za proizvodnju aviona. Avion ne samo da je zadržao visoke performanse Il-96-300, nego je dobio nove mogućnosti za korišćenje i transport“, rekao je Manturov.
Avion, predviđen za dugolinijske letove, predstavlja modernizovanu verziju letelice Il-96-300. Trup je duži za 9,35 metara, ima snažniji motor PS-90A1 i može da primi do 370 putnika.
„Zahvaljujući novoj, savremenoj opremi za navigaciju i radio-komunikaciju, povećava se bezbednost i pouzdanost leta, dok su u aerodinamičkom izgledu, konstrukcijama i sistemima aviona iskorištena rešenja koja obezbeđuju efikasnost prilikom upotrebe“, naglasio je Manturov.
Let je izveden na visini do 2.000 metara, brzinom do 390 km/h i trajao je 26 minuta. Tokom leta proverena je stabilnost i mogućnost upravljanja letelicom, operativnost sistema, motora i radio-tehničke opreme. Testiranje je prošlo prema planu. Potvrđen je stabilan rad ruskih sistema i opreme, od kojih su većinu napravila preduzeća državne korporacije „Rosteh“.
„Avion će obezbediti transport tereta, kao i transportnu dostupnost do različitih regiona zemlje. Maksimalni domet leta, posebno u dvoklasnoj putničkoj konfiguraciji iznosiće 8.100 km. Prvi let Il-96-400M pokazuje da ruska industrija ima sve potrebne tehnologije za pravljenje širokotrupnih aviona namenjenih za duge relacije. Pravljenje ovakvih aviona je jedinstvena kompetencija koja će pomoći da se obezbedi tehnološki suverenitet zemlje“, prokomentarisao je šef „Rosteha“ Sergej Čemezov.
Po rečima generalnog direktora Ujedinjene avio-proizvodne korporacije Jurija Sljusara, sa novim Il-96-400M biće zamenjeni strani analogi.