Za tajnu kupovinu kažu da je najbrži i najefikasniji način dobijanja objektivnih podataka o nivou pružene usluge. Anonimni istraživači, tajni kupci, ponašaju se kao pravi.
Najčešće bez znanja zaposlenih ulaze u prodajne objekte i procenjuju različite aspekte poslovanja. Od toga da li ih je prodavac oslovio, bio ljubazan, ponudio pomoć, do kvaliteta čistoće i osvetljenja u prodajnim objektima. Ovaj trgovinski lanac već deset godina koristi usluge tajnih kupaca.
„Visoko smo ocenjeni na odeljenjima svežeg voća i povrća, mesa, komunikacije sa kupcima. Prostora za unapređenje ima na samouslužnim kasama. Iz tog razloga smo uveli hibridne kase koje omogućavaju da blagajnica bude na samoj kasi kao i dodatne edukacije za samouslužne kase kao pomoć našim kupcima“, rekla je za RTS Nataša Pavlović, direktor marketinga „Merkator S“.
Procenjuje se da zbog loše usluge i neljubaznosti gotovo 70 odsto potrošača napusti prodajno mesto, a neki pokazatelji govore da je pet puta skuplje dovesti novog kupca nego zadržati starog.
„Misteri šoping istraživanja su jedna vrsta istraživanja gde imamo priliku da dobijemo informacije o objektivnom iskustvu korisnika. Da procenimo da li je potrebno organizovati dodatne treninge. Možemo porediti podatke između različitih regiona i između samih zemalja ukoliko je u pitanju isti tip objekata. I takođe, klijent ima priliku da unapredi svoju uslugu kroz bolje korisničko iskustvo“, kaže Nikolina Stupar iz agencije „Masmi“.
Zadovoljan kupac diže promet i predstavlja besplatnu reklamu. Usluge tajnih kupaca najčešće koriste banke, trgovinski lanci, benzinske pumpe i Aj-ti industrija.