Već duže vreme, otkako su se proizvodi označeni na ovaj način pojavili u prodaji, na društvenim mrežama se poput šumskog požara šire upozorenja da je kupovina proizvoda i hrane koji na svojoj ambalaži imaju simbol zelene žabe, opasna i da je taj artikal otrovan jer je, kako tvrde, u pitanju zlatna otrovna žaba koja je najotrovnija životinja na planeti.
Korak dalje u teorijama zavere o ovom simbolu odnosi se na to da iza njega stoji fondacija osnivača „Majkrosofta“ Bila Gejtsa, a onda i to da ćemo konzumacijom proizvoda sa logoom zelene žabe biti „vakcinisani i čipovani“.
„Da li treba da nas čudi što je Bil Gejts izabrao baš ovaj logo da označi hranu koju prodaje populaciji koja ne spada u zlatnu milijardu?“ – samo je jedan od „najpopularnijih“ citata među brojnim objavama na društvenim mrežama o tome da hrana koja nosi ovaj logo truje njegove konzumente.
A šta zapravo pečat zelene žabe znači?
„Zelena žaba na nalepnici zapravo je žig i deo je programa sertifikacije koji radi organizacija „Rainforest Alliance“, u prevodu Alijansa za tropske šume. Štaviše, ta žaba je više od 30 godina maskota ove organizacije. I to nije nikakva „zlatna otrovna žaba“, već crvenooka šumska žaba. I postala je maskota čitavih 13 godina pre nego što je Bil Gejts sa sada bivšom suprugom Melindom osnovao „zloglasnu“ Fondaciju Bil i Melinda Gejts koja trenutno sponzoriše Alijansu za tropske šume“, objašnjava Jovan Ristić, pravnik u Udruženju potrošača „Efektiva“.
Ristić podseća da je „Alijansa za tropske šume“ na svom sajtu objasnila zašto je kao simbol izabrala ovog vodozemca. Naime, žabe su ono što naučnici zovu bioindikatorima – što znači da zdrava populacija žaba ukazuje na zdravo okruženje. „Alijansa“ je izabrala tako crvenooku šumsku žabu kao svoju maskotu pre više od tri decenije, s obzirom da se ovaj svetlooki vodozemac uobičajeno može naći u neotropskim predelima kao što su Karibi, Srednja i Južna Amerika.
„Kada neki proizvod nosi „Alijansin“ žig žabe to znači da su „taj proizvod ili neki sastojak u njemu napravili farmeri, stanovnici šuma ili kompanije koje zajedno rade da bi stvorili svet u kojem ljudi i priroda prosperiraju u harmoniji. Sve suprotno od onoga što tvrde „zaveraši“, ovde se radi o proizvodima koji ispunjavaju visoke standarde u pogledu korišćenja sastojaka i metoda kojima se postižu socijalna, ekonomska i ekološka održivost. Dakle, u njihovoj proizvodnji ide se na što manje zagađenje, na što manju štetu po prirodnu okolinu i zajednice u kojoj se proizvodi prave, uz poboljšanje položaja uzgajivača – farmera i stanovnika tropskih šuma. Banane sa oznakom žabe neće vas ubiti, to su samo banane za koje se garantuje da su proizvedene uz strogo vođenje računa da se njihovom proizvodnjom ne uništava prirodna sredina u kojoj su nastale“, objašnjava Ristić.
„Alijansa za tropske šume“ jesavez farmera, stanovnika tropskih šuma, kompanija i potrošača koji deluje u više od 70 zemalja sveta, štiteći šume i pomažući da se unapredi socijalni i ekonomski položaj njihovih žitelja.
I, na kraju, kakve to sve veze ima sa osnivačem „Majkrosofta“?
U „Efektivi“ objašnjavaju da Bil Gejts, jednostavno, „davanjem novca „Alijansi“ kaže da mu se sviđa ono što „Alijansa“ radi već 37 godina, i da to treba da nastavi da radi“.