„Ratna fotografija je uvek bila najbliži žanr ljudima zato što je rat u isto vreme nešto strašno i nešto dirljivo. Tako da je to dirljiva tačka, posebno na fotografijama u kojima ljudi sede na divanu i na kojima izgledaju kao aveti. Pritom, ima neka samilost i neka solidarnost u njihovim očima i to je bilo presudno za mene da glasam za te fotografije.
Impresioniran sam upravo ne onim što je atraktivno po sebi zato što je u pitanju rat, nego sam impresioniran onim što je kontekst u kome ljudsko lice dolazi do izražaja. Zbog toga sam se opredelio za određene fotografije koje su me privukle. To je jedna čitava serija ljudskih profila koji su mnogo jači od bilo koje verzije, rekao bih, tog spektakularnog ratnog kataloga.
Dakle, fotografije koje su izazivale emociju, a pritom, svoju snagu crpile upravo iz ljudskosti i sa lica. Drago mi je da sam bio deo tog žirija i da sam ono što sam voleo u filmovima, zapravo glasao i u ovim fotografijama, kao podređujuće za to što je umetnost uvek ljudima davala, a to je ukus ljudske duše i nešto što čoveka čini većim od bilo koje situacije i nevolje u kojoj se nalazi", rekao je Kusturica za Sputnjik.