KULTURA

Crtački opus rodonačelnice srpske moderne umetnosti: Nadežda Petrović bez boje

Nastavljajući obeležavanje jubileja, 150. godišnjice rođenja Nadežde Petrović 8. juna u Narodnom muzeju Srbije biće otvorena izložba „Nadežda Petrović: bez boje“ posvećena crtačkom opusu rodonačelnice srpske moderne umetnosti.
Sputnik
Svojim istraživanjem je autorka izložbe, muzejska savetnica Evgenija Blanuša, obuhvatila sve crteže Nadežde Petrović koji se čuvaju u Narodnom muzeju grupišući ih u tri celine.
Prvu čine skice, beleške i ponekad sasvim neobavezni crteži.
Nadeždini studijski crteži, nastali tokom školovanja u Beogradu i Minhenu, a koje karakteriše veća likovna vrednost, ali i odsustvo strasti i temperamenta svojstvenih ovoj umetnisti, spadaju u drugu celinu postavke.
Nadežda Petrović, Strašni sud (detalj iz Mikelanđelove kompozicije Strašni sud, Sikstinska kapela)
Treći segment crteža je sasvim osoben budući da obuhvata radove na kojima su čitljivi odrazi Nadeždinog shvatanja slikarskog izražavanja, te se figurativno može reći da ih odlikuje svojstvo grafičkog ekspresionizma.
Crteži Nadežde Petrović odlikuju se delikatnošću koja otkriva tajanstveni apekt stvarnosti, gde se, prema tumačenju Evgenije Blanuše, sve i ništa susreću i prožimaju, tako da su njeni crteži s jedne strane potpuno ispunjeni grafičkim formama, a sa druge strane su svedenog grafičkog repertoara.
Nadežda Petrović, Glava čoveka sa kapuljačom_
Posmatrajući crtački opus u odnosu na njena slikarska ostvarenja, nazire se intenzivan kontrast.
Dok njene slike odišu bogatim koloritom i snažnom energijom, Nadeždine crteže odlikuju nežni tonovi i suptilnost u izvedbi, koje ne možemo ni naslutiti na njenim slikama, ističe autorka postavke.
Priliku da upoznaju drugačiju Nadeždu Petrović posetioci će imati do 10. decembra.
KULTURA
Zar nema drugih žena u toj Srbiji nego sve moraš ti: Zašto Meštrović nije razumeo Nadeždu Petrović
Komentar