Globalna prodaja električnih automobila i plag-in hibrida prešla je 10 miliona vozila u 2022. godini, a 60 odsto vozila prodato je u Kini, navodi se u izveštaju Međunarodne energetske agencije (IEA).
Više od polovine električnih vozila koja su trenutno na drumovima, nalazi se u Kini, dodaje se u tom izveštaju.
Drugo najveće tržište za električne automobile je Evropa, gde je prodaja skočila 15 odsto u 2022. godini.
Treće tržište su Sjedinjene Američke Države, gde je zabeležen porast prodaje električnih vozila od 55 odsto, ali ona u ukupnom broju prodatih automobila učestvuju sa osam odsto.
Na globalnom nivou, učešće električnih automobila u ukupnoj prodaji raste. Tako su električni automobili činili pet odsto ukupne prodaje u 2020. godini, dok je 2022. godine to bilo 14 odsto.
Koliko dobro ide kineskim proizvođačima električnih automobila, govori i podatak da je kompanija BYD, glavni rival „Tesle“, ostvario rast profita od 411 odsto u prvom kvartalu ove godine, navodi „Fajnenšel tajms“. U 2022, ta kineska kompanija, čiji je glavni investitor američki biznis magnat Voren Bafet, zabeležila je rast prihoda od 400 odsto u odnosu na 2021. Kompanija BYD drži čak 40 odsto kineskog tržišta električnih automobila, dok je „Tesla“ zauzeo 11 odsto.