„Svi naš sistem porede sa beogradskim „Okom sokolovim“, ali je osnovna razlika u tome što, osim saobraćajnica, on kontroliše i zelene površine, pešačke zone, trotoare i biciklističke staze. Od Nove godine smo testirali sistem, jer je bilo neophodno uraditi geolociranje parking površina, kako bismo te prostore isključili iz obuhvata kažnjavanja, te proveriti funkcionisanje u automatskom režimu sa drugim softverima i bazama podataka“, objasnio je Jelušić, preneo je portal 021.
Vozila sistem „NS patrol“ prave dva kruga i ukoliko kamere u drugom uoče vozilo na istoj površini koja nije označena kao mesto za parkiranje, registarske oznake se šalju serverima MUP-a na proveru vlasnika. Softver obrađuje pristigle podatke, kreiraju se obaveštenja vlasnicima vozila i takvi fajlovi se jednom nedeljno poštom šalju građanima ili pravnim licima u zavisnosti od toga ko je vlasnik vozila.
„Da bismo isključili uticaj ljudskog faktora, sistem treba da radi u potpuno automatskom režimu. Na taj način su svi jednaki, nema izuzetaka, osim vozila sa Bele liste, koja sadrži spisak vozila policije, Hitne pomoći, vatrogasne službe i komunalnih službi na dnevnim zadacima“, rekao je Jelušić.
On dodaje da u slučajevima kada kamere na automobilima ne mogu da prepoznaju registarske tablice, jer su prljave, namerno prekrivene ili je gepek otvoren, sistem alarmira vozača, koji obaveštava patrole na biciklima, a geolokacija takvog vozila vidljiva je svima u sistemu.
„Zadržavanje duže od tri minuta smatra se parkiranjem, iako su uključena sva četiri migavca. Moram naglasiti da će se posebna pažnja posvetiti keju i tu ćemo sigurno uskoro uvesti više reda“, zaključio je član Gradskog veća za komunalne i inspekcijske poslove.
Za nedozvoljeno parkiranje na ulici ili bilo kojoj drugoj saobraćajnoj površini kazna će biti 5.000 dinara, a za parkiranje na zelenom prostoru 25.000 dinara. Ukoliko se plati u roku od osam dana, kazna je upola manja.
Takođe, postoji i kazna od 25.000 dinara za vlasnika ukoliko u roku od osam dana od dana saznanja za učinjen prekršaj ne dostavi potpune i tačne podatke o identitetu lica koje upravlja vozilom i dokaz kojim se može utvrditi ko je upravljao vozilom u trenutku prekršaja. Ovo se odnosi na one koji pokušaju da plaćanje izbegnu tvrdnjom da nisu oni vozili.
Uvedeno je i da se sa 20.000 dinara kazni skrivanje registarskih tablica na vozilu, što bi činili oni koji pokušavaju da izbegnu kaznu za nepropisno parkiranje.
Novčane kazne su znatno više za pravna lica.
Grad očekuje da će prvih dana biti pisano i po 1.000 prekršaja dnevno.