Tik-Tok u okviru personalizovanog fida (feed) korisnicima preporučuje sadržaje koji govore o depresiji, beznadežnosti, smrti i drugim mračnim temama, prenosi Blumberg.
Predsednik te kompanije Šou Ču je zbog pomenutih kontroverzi prošlog meseca morao da odgovora na neugodna pitanja u američkom Kongresu.
Roditelji američkog tinejdžera Čejsa Naske (16), koji je prošle godine izvršio samobistvo, navodno pod uticajem mračnog sadržaja koji mu je preporučivao Tik-Tok, podigli su u martu tužbu protiv te kompanije.
Roditelji Čejsa Naske tvrde na osnovu podataka iz njegovog telefona da tinejdžer nije aktivno tražio takav sadržaj, već da mu ga je sugerisao algoritam.
Tiktokov originalni algoritam koji preporučuje sadržaj je napravila grupa inženjera u Kini koja radi za kompaniju BajtDens, vlasnika Tik-Toka, ali on se sada koristi svuda u svetu osim u samoj Kini, dodaje Blumberg.
U Kini je nemoguće skinuti aplikaciju Tik-Tok.
TikTok tvrdi da njegov algoritam sada održavaju timovi inženjera po celom svetu, iz Severne Amerike, Evrope i Azije.
Desetak osoba koje su bile zaposlene u Tik-Toku tvrde da ključeve algortima i dalje drže šefovi i inženjeri u Pekingu.