„Naš razred“, prati sudbine desetoro drugarica i drugova, Poljaka i Jevreja, kroz decenije 20. i 21. veka.
Prema mišljenju Tatjane Mandić Rigonat, Slobođanekova drama je snažan umetnički oblik velike lepote i snage:
„U vremenu u kojem živim, vremenu novih oblika totalitarizma, travestiranog i ogoljenog fašizma, vremenu koje podstiče nasilje u raznim oblicima, vremenu političkih zloupotreba istorijskih činjenica, negiranja i progona istine, veličanja zločina i zločinaca, ona je snažan poziv da preispitujemo savest, da razmišljamo o krivici i odgovornosti“.
U ekipi je mlada glumačka podela.
„Današnje, mlade generacije nisu odgovorne za zločine počinjene u prošlosti u naše ime. Ali svaki je čovek odgovoran za to kako se odnosi prema zločinu i prema prošlosti koja, očigledno nije prošlost, nego živa rana koja ne može da zaraste dok god se istina proganja, beži se od nje ili se negira“, smatra Tatjana Mandić Rigonat.
Mlade generacije nisu odgovorne za zločine počinjene u prošlosti
© Foto : Narodno pozorište u Beogradu/Marijana Janković
Čuveni komad savremenog poljskog autora, čiji je značaj potvrđen kroz brojne postavke na scenama širom Evrope i sveta, prevela je Biserka Rajčić.
Tatjana Mandić Rigonat potpisuje adaptaciju i izbor muzike, a u umetničkom timu su i Branko Hojnik (scenograf), Ivana Vasić (kostimograf), Irena Dragović (kompozitor), Igor Koruga (scenski pokret), Jelena Tvrdišić (video rad) i dr Ljiljana Mrkić Popović (scenski govor).
Predstava „Naš razred” - drama velike lepote i snage
© Foto : Narodno pozorište/Marijana Janković
Kompleksne likove ove tragične priče dočaraće Nina Nešković (Zoha), Suzana Lukić (Rahelka/ Marijan), Jelena Blagojević (Dora), Vučić Perović (Rišek), Nedim Nezirović (Vladek), Petar Strugar (Zigmunt), Danilo Lončarević (Henjek), Draganu Sekulić (Jakub Kac), Dušan Matejić (Abram) i Jovan Jovanović (Menahem).
Muziku izvode Vladimir Gurbaj (klarinet), Nikola Dragović (violina) i Ivan Mirković (harmonika, klavir).
Ovaj višestruko nagrađivani tekst ovenčan je, između ostalog, i najznačajnijom poljskom književnom nagradom „Nike“ i to je jedina drama koja je dobila pomenuto priznanje u njegovoj dvadesetogodišnjoj istoriji.