Proglašavajući dobitnika Gran prija 70. Beogradskog festivala dokumentarnog i kratkometražnog filma, predsednik žirija Joško Marušić je istakao da su svi članovi čim su ugledali „Trenutak sna“ bili „saglasni da je najbolji film“.
Lungulov je primajući nagradu na svečanosti u velikoj dvorani DOB rekao da su film o legendarnoj Ju grupi „sedam godina klesali i našli ravnotežu između intimnog i epskog, sadašnjosti i prošlosti“.
„Velika je čast biti svrstan u red veličina kao što su (Dušan) Makavejev, Puriša (Đorđević) i ostali, koji su izgradili istoriju ovog veoma dragocenog festivala“, poručio je Lungulov.
Žiri u kome su bili i Želimir Gvardiol, Narcisa Darijević Marković, Aleš Pavlin i Pjer Žalica ocenio je da je „Trenutak sna“ više od muzičkog filma – „metafora jednog prostora i vremena“.
„To je veliki, zreo film sa autentičnim herojima koje volimo, za koje strahujemo i u čijoj zasluženoj pobedi uživamo“, cenio je žiri.
Za najbolji film u međunarodnoj konkurenciji, u kome „originalna i uverljiva priča organski podstiče dramaturgiju“, proglašen je poljski „Kratka istorija nas“ Etgara Kereta.
Žiri Martovskog festivala je ocenio da je najbolji eksperimentalni film i video art „Povratak kući“ Nikole Polića koji „jednostavnim rediteljskim sredstvima priča priču o egzistencijalnim problemima junaka“.
Najbolji animirani film festival je „ID“ Ane Pakljanac koji u 18 minuta „donosi impresivnu likovnost u 3d animaciji“, a najbolji kratki igrani film je „Fitnes džim“ Ognjena Isailovića kog krase „precizni rediteljski postupak i izvrsna igra“.
Najbolji dokumentarni film preko 50 minuta je „Muzej revolucije“ Srđana Keče kao „mračan film pun svetlosti", dok je u kategoriji do 50 minuta „Rudarke“ Marije Đoković i Nataše Janković, koje su film posvetile svojim junacima meštanima Senjskog rudnika.
Od strukovnih nagrada Martovskog festivala za najbolju režija je pripala Nikoli Spasiću za „Kristinu“, za najbolju kameru Draganu Vildoviću za „Prilagođeni“, za montažu Milošu Koraću za „Ju grupa - Trenutak sna“, dok su za taj film za zvuk nagrađeni Miloš Drobnjaković i Miloš Uzelac.
Nagrada za najbolji scenario pripala je zbog „specifičnost mediteranskog duha koji pleni“ Šimunu Šitumu za „Sprovod“, a za najbolju animaciju Ani Nedeljkovič, Leonu Vidmaru i Nikoli Majdaku za „O novcu i sreći“.
Specijalno priznanje festivala „za snažan i emotivan film koji nas vraća u prošlost“ pripao je „Čuvam te“ Mimi Vlaović, koja je pozvala #sve da pravimo filmove koji daju nadu“, kao i Luki Papiću za „Bez“.
Specijalna nagrada preduzeća „Living pikčers“ za usluge, u vrednosti 2.000 evra, dobio je autor Neven Pržulj za „Moj crveni film“.
U svom obraćanju, umetnički direktor festivala Dejan Dabić je podsetio da je od početka manifestacije 26. marta prikazano 101 ostvarenje u takmičarkom programu i 90 u revijalnom, uz dvadesetak održanih masterklasova, radionica tribina, promocija i raznih omaža.
„Najvažniji utisak je da budućnost pripada mladima. Video sam mnogo mladih autora i gledalaca. I to je budućnost ovog festivala“, naveo je Dabić.