Pred publikom su fotografije žena različitih profesija, „uhvaćene“ u neobičnim pokretima, osmesima, u zanimljivoj garderobi i gestu koji odražava ličnost svake od njih. O tome koliko se vodilo računa da oko kamere predstavi upravo ono što je najautentičnije svedoči i podatak da je Mitić izložbu pripremao dugo i pažljivo. Utoliko pre što je kriterijum za izbor bio oštar i selektivan.
Dug dobrote medicinske sestre sa Dedinja
„Taj kriterijum jeste zahtevan, ali je olakšavajuća okolnost bila to što sam ih sve poznavao, tako da nisam morao da raspisujem konkurs da se prijavljuju. Recimo, na jednoj fotografiji je medicinska sestra sa Dedinja koju sam upoznao kad sam imao operaciju srca. Ta Jelena sa kardiovaskularnog odeljenja bila je osoba koja je, ko god je bio uplašen od operacije, uspevala da ga smiri i umiri, toliko da sam i zaboravio na intervenciju koja je sledila. I tada sam rekao: kad jedanput budem pravio izložbu, Jelena će biti deo nje. Tako sam i uradio“, otkriva Mitić.
Izložba "One" fotografa Predraga Mitića u Konaku kneginje Ljubice
© Sputnik / Lola Đorđević
Za atraktivne kadrove, neobične kostime i detalje koji odaju snažan fotografski rukopis, Mitić kaže da su posledica pre svega namere da sve te divne dame slika onako kako ih je video.
„Hteo sam da fotografišem upravo ono što sam ja u njima video. Naravno, kad se pravi izložba na temu kakvu sam izabrao, veoma je važno da nijedna od njih ne liči na drugu. Zbog toga sam morao da osmislim kakvu će pozu da zauzmu, uglavnom smo puštali muziku koju one vole, da bi se opustile. Tako su nastale te fotografije.“
Izložba "One" fotografa Predraga Mitića u Konaku kneginje Ljubice
© Sputnik / Lola Đorđević
A na Mitićevim radovima harizmatične fotografkinje, novinarke, menadžerke, medicinske sestre, profesorke, studentkinje, učenice… ostvarene i na ličnom i na profesionalnom planu. Plene snagom i lepotom, među njima i novinarka Sputnjika Senka Miloš.
Fotografija kao kulturno blago
Mitićeva majstorska ruka već bezmalo pola veka svakodnevno se potvrđuje kroz rad u dnevnim novinama: prvo u „Večernjim novostima“, zatim u „Borbi“, „Našoj Borbi“ „Dnevnom telegrafu“, „Danasu“ i na kraju opet u „Večernjim novostima“, čime se na jedan način zatvara Mitićev široki autorski krug.
Izložba "One" fotografa Predraga Mitića u Konaku kneginje Ljubice
© Sputnik / Lola Đorđević
Poznat kao jedan od najboljih portretista, Predrag Mitić je već decenijama prepoznatljiv i po političkoj fotografiji. Njegova „Dragana ispred vodenog topa sa demonstracija 9. marta 1991.“ obišla je svet, a dodatnu potvrdu njene izuzetnosti predstavlja i podatak da se čuva u Muzeju primenjene umetnosti kao kulturno blago.
Izložba "One" fotografa Predraga Mitića u Konaku kneginje Ljubice
© Sputnik / Lola Đorđević
Fotografije ovog primenjenog umetnika izlagane više od dvadeset puta na grupnim izložbama, i dvadeset puta ponele su priznanje za najbolju fotografiju.
Izložba "One" u Konaku kneginje Ljubice otvorena je do 5. marta