Jedno od tih potencijalnih prilagođavanja moglo bi da se odnosi na semafore, odnosno uvođenje dodatnog svetla koje bi moglo da ubrza protok i prolazak automobila kroz raskrsnice. Tako su barem pokazale simulacije naučnika Univerziteta iz Severne Karoline u SAD, a u kojima je deo automobila koji se kretao virtuelnim putevima bio autonoman.
Prema predlogu naučnika, kada se raskrsnici približava veći broj autonomnih vozila, na semaforu bi se upalilo to novo svetlo koje bi obavestilo učesnike u saobraćaju da je semafor u koordinaciji sa autonomnim vozilima i tehnologijom. Kada se to svetlo upali, to neće biti znak vozačima da se zaustave, uspore ili slično, već da treba da prate autonomno vozilo ispred sebe.
Dakle, ako ono ulazi u raskrsnicu, treba ga pratiti, a ako se zaustavi i automobili iza njega treba da se zaustave. To svetlo, dakle, samo je obaveštenje vozačima kako tehnologija koja upravlja semaforima komunicira sa automobilima kojima upravljaju računari i zajedno usklađuju kretanje kroz raskrsnice dabi oni bilo što brži i da se ne zaustavljaju.
Kada broj autonomnih automobila padne ispod određenog postotka, svetlo će se ugasiti i vozila će morati da prate klasična saobraćajna pravila.
Dosadašnje simulacije rezultirale su s manje čekanja na semaforima i manjom potrošnjom goriva, a te su brojke sve bolje kako raste udeo automobila kojima upravljaju računari. Dok je taj udeo između 10 i 30 odsto, zabeleženo je manje poboljšanje kada je u pitanju fluidnost saobraćaja i smanjenje čekanja, ali ako je broj autonomnih vozila još veći, vreme čekanja na raskrsnici moglo bi da se smanji za čak 90 odsto.
Svi ovi rezultati, dakle, dobijeni su na osnovu simulacija pa je, da bi oni bili precizni, potrebno sprovesti testiranja u realnim uslovima, preneo je „Techspot“.