EKONOMIJA

Zašto su Nemci zanemeli kada su ušli u „Ikeine“ robne kuće

Prodavci nameštaja u Nemačkoj muče se sa ogromnim padom prodaje prouzrokovanim drastičnim rastom cena proizvoda među kojima prednjači „Ikea“, pišu Fokus onlajn i Bild.
Sputnik
Iako je ovaj švedski proizvođač najavio da će njegova roba u proseku poskupiti devet odsto, Nemci su šokirani jer su pojedini komadi nekada omiljenog brenda poskupili i do 200 odsto, poput mirisnih sveća Sinnlig koje, umesto 0,99 evra, sada koštaju 2,99 evra.
Cena police Billy još u decembru 2021. iznosila je 39,99 evra, a sada je 59,99 dok je verzija od punog drveta poskupila sa 69 na 94,99 evra.
Cena ormara Sundvik porasla je za 40 odsto, okvir za krevet Neiden poskupio je sa 49 na 80 evra, a prema informacijama koje donosi Bild, popularni sto Malm koji je donedavno u Nemačkoj koštao 99,99 evra sada košta 179,99 evra.
Osim toga, Bild je otkrio i da je „Ikein“ okvir za krevet Nesttun za godinu dana poskupio za 130 odsto, a ono što je loše za potrošače jeste činjenica da u svom zvaničnom odgovoru na pitanje o visokim cenama, „Ikea“ nije mogla da demantuje mogućnost njihovog daljeg povećanja, napomenuvši da nisu imuni na ekonomske izazove koji uključuju visoke troškove prevoza i energije.
BVDM, nemačko udruženje proizvođača nameštaja i kuhinja, otkrilo je kako su svoje cene podigli i ostali proizvođači nameštaja na prosečnom nivou između 20 i 30 odsto, a tome je doprinela i zabrana uvoza drveta iz Rusije i Belorusije što je automatski podiglo cene evropskog materijala.
Prema procenama udruženja, nemačka drvna industrija je u 2022. godini zabeležila gubitak zbog smanjene tražnje koja se delimično stabilizovala tek u novembru prošle godine, ali ni približno na nivoe od pre početka ukrajinske krize.
Zvanični podaci o inflaciji u Nemačkoj pokazuju rast cena u segmentu nameštaja i kućnih aparata u proseku od 7,1 odsto, preneo je Jutarnji list.
Komentar