Na sličan način su se evropske kompanije spremale za naftni embargo koji je stupio na snagu 5. decembra prošle godine. Ali u slučaju sa dizel gorivom, problem bi mogao biti veći za Evropsku uniju, piše Rojters. U uslovima embarga, na svetskom tržištu može doći do nestašice u snabdevanju dizelom.
Kako se navodi u tekstu, Evropska unija smatra da isporuke goriva iz Kine i Indije mogu pomoći u rešavanju ovog problema. Deo goriva iz Kine mogao bi se proizvesti iz ruske nafte. Peking je povećao izvoznu kvotu dizela kao deo prve emisije u 2023. godini - rast je skoro 50 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Mark Vilijams iz Wood Mackenzie rekao je agenciji da bi isporuke goriva iz Kine na svetsko tržište moglo da dostigne 400.000-600.000 barela dnevno. Indija takođe povećava isporuke, sledi iz članka.
Rusija je dugi niz godina bila glavni dobavljač dizela za Evropu.
„Ukoliko se realizuje gorenavedeni scenario, prihodi Rusije od nafte i gasa mogu se dodatno smanjiti. Ipak, ruske vlasti očekuju da će problem biti rešen nakon nekog vremena“, piše Rojters.
EU će 5. februara 2023. godine gotovo potpuno obustaviti uvoz ruskog dizela koji se transportuje morem. Međutim, region i dalje ostaje zavisan od isporuke ove vrste goriva iz Rusije, preneo je ranije Blumberg.