Zakon se odnosi na internet, medije, knjige, audiovizuelne servise, kinematografiju i reklame.
U skladu sa osnovnim zakonom se širi broj zabranjenih informacija koje se mogu plasirati deci, kao što su propaganda i demonstracija netradicionalnih seksualnih odnosa i (ili) koje ukazuju na prednost tih odnosa, kao i informacija koje mogu izazvati želju dece da promene pol. Uvodi se nova podela pojmova kako bi se razjasnila značenja „demonstracija“ i „propaganda“.
Uvodi se obavezna pretplata i dodatna tehnička sredstva za zaštitu pristupa u televizijskom i radijskom sadržaju, koji je zabranjen za decu, kao i određivanje uzrasta u reklamnim materijalima tog sadržaja.
Osim toga, šire se zahtevi prema reklamama, koje ne sme da sadrži informaciju koja demonstrira netradicionalne seksualne odnose ili ukazuju na prednost tih odnosa.
Zakonom se brani propaganda netradicionalnih seksualnih odnosa ili ukazuju na prednost tih odnosa, između ostalog propaganda pedofilije među Rusima, kako među odraslim tako i među nepunoletnim građanima.
Sve promene se odnose na pet zakona: № 149-FZ „O informaciji, informacionim tehnologijama i o zaštiti informacija“, № 2124-I„O sredstvima masovnih informacija“, № 436-FZ „O zaštiti dece od informacija, koje štete njihovom zdravlju i razvoju“, № 38-FZ „O reklami“ i zakon № 126-FZ „P državnoj podršci kinematografiji Rusije“.