„Izgradnjom brze saobraćajnice Požarevac - Veliko Gradište – Golubac, Požarevac će postati pravi, moćni, industrijski centar Braničevskog okruga, i upravo ovom investicijom otvara se jedno potpuno novo poglavlje za ulaganja u Podunavlje“, izjavio je ministar Momirović.
On je dodao da se na ovaj projekat previše dugo čekalo i da je danas on samo jedan od 10 auto-puteva i brzih saobraćajnica koje se grade, i naglasio da i u okolnostima kada je cela Evropa praktično zaustavila sve javne investicije, kada svi samo razmišljaju kako da obezbede struju i energente, Srbije nije odustala ni od jednog projekta.
Radovi na Dunavskom koridoru
© Tanjug / MGSI/ DJORDJE KRSTIC
„Radimo na auto-putevima više nego ikada u našoj istoriji, više nego što smo radili 60-tih i 70-tih godina“, istakao je on.
Obilasku radova prisustvovali su kineski predstavnici izvođača radova, kao i direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić koji je ovom prilikom potvrdio da je dinamika radova dobra zahvaljujući efikasnom procesu eksproprijacije i istakao da je na izgradnji „Dunavskog koridora“ svakodnevno angažovano oko 200 ljudi sa isto toliko mehanizacije, pri čemu će se broj radnika značajno uvećati kada se počne sa radovima na objektima.
Brza saobraćajnica – državni put IV reda, auto-put E75 Beograd – Niš (petlja „Požarevac“) – (obilaznica) – Veliko Gradište – Golubac, je projekat koji će doprineti boljoj pristupačnosti, ali i rasteretiti saobraćaj obilaznicama urbanih područja Požarevca i Velikog Gradišta. Takođe, uticaće na razvoj infrastrukture, ekonomije, privrede i turizma dodatnom popularizacijom važnih lokaliteta poput Smederevske tvrđave, arheološkog parka Viminacijum, tvrđava Ram i Golubac i Srebrnog jezera.
Ukupna dužina brze saobraćajnice iznosi 68 kilometara, a izvođač radova je kineski „Šangdong“, preneo je Tanjug.
Mapa Dunaskog koridora
© Tanjug / MGSI/ DJORDJE KRSTIC