„Infrastruktura železnice Srbije“ oštro osuđuje ovakve krađe i veruje da će nadležni organi brzo reagovati, a počinioci biti uhvaćeni i strogo kažnjeni, navodi se u saopštenju ovog preduzeća.
„Krađom delova kontaktne mreže na brzoj pruzi direktno se ugrožava bezbednost saobraćaja i gotovo je neshvatljivo da neko na takav način dovodi u pitanje ne samo izuzetno vrednu železničku imovinu, već i ljudske živote“, navodi se u saopštenju.
„Infrastruktura železnice Srbije“ napominje da je posebno opasno kada se kradu delovi brze pruge.
Najpre su u subotu, 8. oktobra 2022. godine ukradene četiri čvrste tačke na deonici brze pruge između Zemuna i Batajnice, po dve na levom i desnom koloseku. Zbog toga je na ovom delu brze pruge bila uvedena lagana vožnja od 20 kilometara na sat, što je prouzrokovalo kašnjenje putničkih vozova i poremećaj u organizaciji železničkog saobraćaja u beogradskom železničkom čvoru.
Stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ su sanirale kontaktnu mrežu, zamenile ukradene delove i osposobili je za redovan saobraćaj u nedelju, 9. oktobra u ranim jutarnjim satima. Krađe su prijavljene MUP-u, izvršen je uviđaj, a stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ obišle su i prekontrolisale čitavu brzu prugu.
Međutim, tokom prethodne noći ukradene su čvrste tačke i na sva četiri koloseka deonice brze pruge između Stare Pazove i Nove Pazove, zbog čega su ponovo morale da budu uvedene lagane vožnje.
Čvrste tačke voznog voda kontaktne mreže služe da obezbede stabilnost voznog voda odnosno jednog zateznog polja (dužine do 1.600 metara) koja se nalazi na sredini zateznog polja, a dužina je od 100 do 130 metara.
Čvrste tačke su redovno pod naponom od 25.000 volti. Krađom čvrstih tačaka voznog voda kontaktne mreže ugrožava se njena stabilnost. Da bi se omogućio saobraćaj sa elektro vučom u uslovima krađa čvrstih tačaka KM vrši se ograničenje brzine saobraćaja sa elektro-vučom (uvođenjem tzv. laganih vožnji) sa 20 do 30 kilometara na sat.
Vrednost jedne čvrste tačke je nešto više od 100.000 dinara, ne računajući dodatne troškove, a indirektna šteta zbog uvođenja laganih vožnji, oštećenja na voznim sredstvima prevoznika i intervencija stručnih službi sa mehanizacijom na zameni je znatno veća, navedeno je u saopštenju.
Ove godine, posebno na prugama od Beograda ka Užicu i ka Šidu bilo je više krađa čvrstih tačaka kontaktne mreže, zbog čega su na pojedinim deonicama gotovo svakodnevno uvođene lagane vožnje, preneo je javni servis.