„Dunav je za nas najvažniji koridor za teretni saobraćaj, jer jedan rečni tanker zamenjuje 144 kamiona cisterni. Nama je trenutno zbog rekordno niskog vodostaja u Bugarskoj blokirano više od milion tona uglja, blokirana je pšenica, blokirane su sirovine za hemijsku i industriju čelika", rekao je Momirović u izjavi za Tanjug, nakon što je na železničkoj stanici Novi Beograd dočekao milionitog putnika na relaciji Beograd-Novi Sad.
Dodao je da je nakon sporazuma o pomoći u obezbeđivanju plovnosti Dunava koji je postignut sa Bugarskom, mehanizaciji potrebno šest do osam dana da se postavi i počne da radi.
„Cilj nam je da napadnemo tri kritične tačke u bugarskom delu Dunava i da što pre krenemo sa radovima, jer je to od vitalne važnosti za našu ekonomiju. To je šansa za naš energetski sistem, da što manje uvozimo struju i da je što više sami proizvodimo“, objasnio je Momirović.
Istakao je da je Srbija ponovo pokazala da je zemlja koja je faktor stabilnosti i zemlja koja podržava svoje susede, kao što je to bilo u vreme korona krize.
„Sada moramo da pružimo svu pomoć našim komšijama i bugarskim prijateljima, a vrlo brzo ćemo pružiti istu takvu pomoć Bosni i Hercegovini u bagerskim radovima na Savi i Drini, kako bi omogućili plovnost te dve reke“, rekao je Momirović.