EKONOMIJA

Evropski trgovački lanci u borbi protiv nestašica struje: Gase reklame i skraćuju radno vreme

Evropske vlade i energetske kompanije pozivaju ljude i preduzetnike da smanje potrošnju energije i osmisle planove za nepredviđene situacije kako bi se što manje oslanjali na uvozni gas ako dođe do njegove nestašice.
Sputnik
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

Sa rastućim računima za električnu energiju i strahom od moguće racionalizacije, pojedine maloprodajne kompanije već gase svetla po svojim trgovinama i razmatraju skraćivanje radnog vremena ove zime, dok neke od njih već imaju takozvane energetski održive trgovine.
Tako će, na primer, austrijska filijala multinacionalnog trgovačkog lanca „Špar grup“ skratiti vreme u kojem su osvetljene reklame ispred njenih prodavnica i spoljašnjeg prostora u više od 1.500 poslovnica. Time će smanjiti potrošnju energije za milion kilovat sati godišnje, rekao je portparol kompanije, ali nije naveo koliko će uštedeti novca, piše „Poslovni dnevnik“.
Prošlog meseca, direktor „Leklera“, najveće francuske trgovine hranom, upozorio je da bi mogao da skrati radno vreme svojih prodavnica da bi izašao na kraj s nestašicom struje.
Pre nešto više od sedam dana konkurentski francuski trgovački lanac „Karfur“ je potpisao „EcoWatt Charter“ sa nacionalnim operatorom energetske mreže RTE, smanjujući potrošnju električne energije u svojim prodavnicama u periodu velike tražnje.
Neki maloprodajni trgovci, uključujući belgijski „Colruyt“ i „Ahold“, mogli bi biti delimično zaštićeni od mogućih poremećaja u snabdevanju energijom i viših troškova jer već primenjuju programe održive energije.
„Nikakve konkretne mere nisu planirane u kratkom roku, ali ambicija je da se nastavi s radom na tome, kao delom naše ukupne energetske politike. Zato nemamo nikakvih svetlećih natpisa, odlučujemo se za zatvorene zamrzivače, rashladne komore i slično“, rekao je portparol kompanije „Colruyt“.
Kompanija već ima 44 trgovine s „nula fosilnih goriva”, dakle koje ne koriste ni lož ulje ni prirodni gas, već se u potpunosti greju otpadnom toplotom i takozvanom zelenom električnom energijom.
„Ahold“, takođe, traži načine za smanjenje potrošnje energije, rekao je izvršni direktor Frans Miler.
„Nismo doneli nikakve odluke o radnom vremenu, ali mnogo više proučavamo pitanje korišćenja energije“, rekao je on.
Kompanija već primenjuje programe za uštedu gasa, uključujući i otvaranje svojih prodavnica „Albert Hin“ sledeće godine, koje će u potpunosti poslovati uz pomoć tzv. održive energije.
Komentar