Pratite Sputnjik i na letovanju
Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com
Trenutna, osma generacija „golfa“ mogla bi da bude poslednja, sugeriše nemački „Velt“. Kako navodi ovaj medij, Tomas Šafer, izvršni direktor „Folskvagena“, izjavio je da su električna vozila bolji izbor u manjim klasama poput kompaktne, budući da će uskoro biti pristupačnija od modela s unutrašnjim sagorevanjem.
„Moraćemo još da vidimo da li se isplati da razvijamo novo vozilo koje neće trajati punih sedam ili osam godina kao do sada. Takav potez bio bi izuzetno skup“, rekao je on. Šafer je priznao da rade na „fejsliftu“ za trenutni „golf“, ali je rekao da će se o sudbini modela odlučiti u sledećih 12 meseci.
Moguća propast „golfa“ ne zvuči toliko iznenađujuće ako se uzme u obzir da su se zemlje EU dogovorile o prodaji samo vozila s nultom emisijom gasova od 2030. godine.
Međutim, to je u suprotnosti s prethodnom objavom koju je „Folskvagen“ dao u martu 2021, potvrđujući nove generacije za „golf“, „ti-rok“, „tiguan“ i „pasat“ pre nego što ta kompanija za osam godina pređe samo na električna vozila.
Trenutna generacija „golfa“ predstavljena je 2019, a sa „fejsliftom“ 2023. ili 2024. godine, njegov životni ciklus mogao bi da se produži do 2028. Do tada će električne opcije najverovatnije biti znatno jeftinije nego danas zahvaljujući jeftinijim baterijama, što potencijalno može učiniti alternative s pogonom s unutrašnjim sagorevanju u kompaktnom segmentu zastarelim, piše „Auto klub“.
Govoreći o rastućim troškovima u eri regulacije emisija Euro 7, Tomas Šafer je rekao da se očekuje kako će cene vozila s tradicionalnim pogonima porasti za 3.000 do 5.000 eura, budući da će morati da dobiju nove, sofisticirane sisteme izduvnih gasova.
„S malim automobilom ti se dodatni troškovi teško mogu nadoknaditi. Dakle, početna mobilnost s motorima s unutrašnjim sagorevanjem biće znatno skuplja“, rekao je on, dodajući da je „individualna mobilnost osnovna potreba i mora ostati ostvariva u budućnosti“.
Šafer veruje da su električna vozila rešenje za ovaj problem, a „Folskvagen“ već radi na četiri relativno pristupačna mala električna modela za 2025.
Očekuje se da jedan od tih modela bude jeftiniji od 25.000 evra, što je blizu trenutne cene za „golf“. On bi mogao da nudi domet od najmanje 350 do 400 kilometara, što je dovoljno za prosečnog vozača.
Ako upravni odbor „Folksvagena“ odluči da odbaci „golf“, to će označiti kraj jedne ere, budući da je prva generacija predstavljena davne 1974. godine.