RUSIJA

Rusi vraćaju stare, sovjetske brendove

Sudeći po najnovijim anketama, ubedljiva većina Rusa podržava ideju oživljavanja sovjetskih brendova u gotovo svim granama industrije.
Sputnik
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

Iako su pre samo nekoliko decenija kritikovali sovjetske brendove i sanjali o televizorima marke „Panasonik“ ili farmerkama „Levis“, danas Rusi misle sasvim drugačije, o čemu svedoči i istraživanje Analitičkog centra Univerziteta „Sinergija” koje je pokazalo da građani Rusije podržavaju povratak na tržište raznih sovjetskih brendova - od automobila, hrane i pića, odeće i obuće, do parfema i kućne hemije.
Nakon jačanja zapadnih sankcija protiv Moskve ruske vlasti su najavile planove za oživljavanje nekih ruskih marki automobila, kao što su „Moskvič“, „Volga“ i „Pobeda“, dok građani, po svoj prilici, podržavaju taj kurs.
Čak 83 odsto Rusa smatra da je neophodno oživeti sovjetske brendove pošto su se određene strane kompanije povukle sa ruskog. Osim sovjetskih marki automobila, Rusi smatraju da ponovo treba pokrenuti proizvodnju frižidera „Orsk“ i bicikala „Kama“.
Pristalice oživljavanja sovjetskih brendova obrazlažu svoj stav ocenom da će to ojačati privredu kroz efektivnu supstituciju uvoza, podržati domaće preduzetnike, sprečiti mogući deficit robe i plasirati na tržište kvalitetne proizvode po pristupačnoj ceni.
Kritičari ovog trenda smatraju da ti brendovi neće moći da konkurišu savremenim brendovima po kvalitetu svojih proizvoda, te da je bolje stvarati nove brendove nego oživljavati one koji nisu izdržali test vremena. Manji deo građana Rusije ne podržava ovaj trend, jer su imali neprijatno iskustvo prilikom korišćenja sovjetskih brendova, dok svaki jedanaesti Rus ne veruje u mogućnost pravog oživljavanja sovjetskih brendova, pošto smatra da će cela priča ostati samo na rečima.
Ipak, kako je pokazala anketa, sovjetske stvari izazivaju pozitivne asocijacije kod ubedljive većine učesnika studije. Prema njihovim rečima, SSSR je proizvodio uglavnom pouzdane i pristupačne stvari koje su služile nekoliko generacija. Manje od trećine ispitanika ima neutralne asocijacije kada se sete stvari napravljenih u SSSR-u, dok samo osam odsto ima negativne asocijacije.
Mnogi dok se prisećaju „starih dobrih vremena“ govore o srećnom detinjstvu, najukusnijem sladoledu od 13 kopejki, pionirskim kampovima, prodavnici „Balaton“, starim „Volgama“, plažama Krima, kavkaskim odmaralištima i narodnom prijateljstvu, kao i o socijalnim garancijama – jeftinoj hrani, stabilnim platama, pristojnim penzijama i besplatnim stanovima.
Međutim, mnogi eksperti objašnjavaju da je tu reč „o idealizaciji prošlosti“ koja je uvek postojala i uvek će postojati.
RUSIJA
Krosoveri i električni automobili: Kako će izgledati nova ruska vozila „moskvič“
Komentar