REGION

Hrvatska u škole uvodi „Kritičko mišljenje“ – alternativu za veronauku

Ministarstvo nauke i obrazovanja Hrvatske napravilo je nastavni program - kurikulum, za novi izborni predmet pod radnim nazivom „Kritičko mišljenje“, koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju veronauku, pa ga je uputilo na javnu raspravu.
Sputnik
Pratite Sputnjik i na letovanju

Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com

Ministar Radovan Fućs rekao je na današnjoj konferenciji za medije da nije bila ideja da se napravi pandan veronauci, nego još jedan predmet koji će biti ponuđen deci koja ne upisuju veronauku, prenosi Tanjug pisanje Jutarnjeg lista.
„Radna grupa napravila je izvrstan posao i kreirala kurikulum koji je više od onoga što podrazumeva sama verska nastava“, rekao je Fućs.
On je poručio da je predmet moderno koncipiran da decu od početka vodi ka kritičkom mišljenju i odvajanju onoga što je ispravno od onoga što nije.
Predsedavajući Radnom grupom Bruno Ćurko rekao je da je kurikulum usmeren prema nemanipulativnoj školi, odnosno, da decu nastoji da nauči kako da misle, a ne šta da misle.
Zamišljeno je da ovaj nastavni program mogu da izvode nastavnici razredne nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta, a predavaće se dva časa nedeljno u svih osam razreda.
Kako je naveo ministar Fućs, verovatno će biti uveden 2023/2024. godine i naknadno će biti odlučeno da li će to biti u svim školama ili prvo u 50-ak eksperimentalnih.
Jutarnji list piše i da će se u školama organizovati sastanci na kojima će roditelji biti informisani o uvođenju novog nastavnog programa.
Komentar