Pratite Sputnjik i na letovanju
Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com
„Makron mora dati ostavku! Izdao je Francusku, njene kompanije, njenu državu, pravdu, narod! Napolje!“, rekao je lider partije Patrioti Florijan Filipo. On je pozvao opozicione partije da iniciraju glasanje o poverenju Makronu.
Fabijan Rasel, lider Komunističke partije Francuske iskazao je slične stavove, rekavši da je Makron radio u korist bogatih, umesto da štiti francuske građane.
Opozicija traži istragu u parlamentu
Žordan Bardela, lider Nacionalnog saveza, na čijem čelu je donedavno bila Marin Le Pen, optužio je Makrona da je privatne interese stavio ispred državnih.
„Karijera Emanuela Makrona ima jednu konstantnost, zajedničku nit: da služi privatnim interesima, često stranim, pre nego nacionalnim interesima“, tvitovao je Bardela.
Parlamentarna frakcija partije „Nepokorna Francuska“ predsedničkog kandidata Žan Lik Melanšona, već je najavila da će zatražiti osnivanje parlamentarne komisije koja bi istraživala Makronove navodne veze sa Uberom.
„Radi se o veoma ozbiljnoj optužbi da je Makron, ulazeći u tajni aranžman sa kompanijom, menjao propise koji se tiču taksi-prevoza. Šta možemo da naučimo iz toga? Očigledno, moramo da postavljamo pitanja, moramo da idemo pred vlast, da napravimo komisiju za istragu“, rekao je poslanik „Nepokorne Francuske“ Aleksis Korbije, prenosi Sputnjik internešnel.
Veze političara i Ubera
Hiljade dokumenata do kojih su došli mediji, razotkrili su kako su političari, kao što su Emanuel Makron i bivša komesarka EU Neli Kros, pomagali kompaniji Uber u nameri da se proširi u Evropi na štetu taksi industrije.
Kako navodi Gardijan, otkriveno je kako je Uber kršio zakone, varao policiju, koristio nasilje nad vozačima i tajno lobirao kod vlada tokom svoje globalne ekspanzije.
U dokumentima se otkriva kako je lobiranje vredno 90 miliona dolara godišnje i napori da se regrutuju prijateljski političari, pomoglo u kampanji Ubera da naruši evropsku taksi industriju.
Makron, koji je bio ministar ekonomije od 2014. do 2016, u dokumentima se optužuje da je bio u kontaktu sa tadašnjim Uberovim kontroverznim šefom Travisom Kalanikom, kome je rekao da će promeniti zakone u korist te kompanije.
Pariz je bio poprište evropskog lansiranja Ubera i naišao je na jak otpor taksi industrije, što je kulminiralo nasilnim protestima na ulicama.
Tajni sastanci Makrona i kontroverznog direktora
Dokumenta pokazuju da su se Makron i Kalanik sastali najmanje četiri puta - u Parizu, u Davosu, u Švajcarskoj - a da je prijavljen samo sastanak u Davosu. U jednom trenutku Uber je pisao Makronu, rekavši da je „izuzetno zahvalan“.
„Otvorenost i dobrodošlica koju dobijamo je neuobičajena u odnosima između vlade i industrije“, stoji u dokumentima.
Nakon što su se pojavili dokumenti, oglasio se Makronov portparol.
„Njegove funkcije su ga prirodno dovele do susreta i interakcije sa mnogim kompanijama koje su bile angažovane u oštrom pomaku koji je tokom tih godina nastupio u sektoru usluga, koji je morao biti olakšan otključavanjem administrativnih i regulatornih prepreka“, stoji u mejlu Makronovog portparola.