Putnici iz Pekinga za Beograd će leteti „Erbasovim“ avionom A330-300 proširenog trupa, svake subote. U povratku, zbog restrikcija uvedenih usled kovida-19, neće biti sletanja direktno u Peking već u severoistočni grad Dalijen, gde će putnici biti zadržani oko 10 dana u karantinu pre mogućnosti da krenu ka Pekingu.
Zbog komplikacija izazvanih kovidom-19 sada ni jedan avion iz Evrope ne sleće direktno u Peking, a dosad su putnici za Peking uglavnom sletali u Šangaj, Tjenđin i druge kineske gradove, pre odlaska u prestonicu Kine. Ranije zadržavanje putnika u mestu sletanja bilo je tri nedelje, ali je pre nekoliko dana kineska vlada smanjila taj rok na sedam do 10 dana.
Na nedavnom Sajmu turizma u Beogradu boravili su i predstavnici „Er Čajne“ koji su izrazili zainteresovanost za otvaranje direktne linije između dve prestonice.
S obzirom na veoma razgranatu saradnju Srbije i Kine, ocenjeno je da će ova direktna linija imati izuzetan značaj za njeno unapređenje. U Srbiji sada boravi i veliki broj kineskih radnika angažovanih na značajnim infrastrukturnim projektima i zajedničkim kinesko-srpskim preduzećima.
Pretpostavlja se da će prvih nekoliko letova biti prepuno kineskim radnicima koji rade u Srbiji, u kojoj privremeno boravi i više stotina kineskih turista koji su zbog slobodnog viznog režima došli u Srbiju iz okolnih zemalja, pa čak i iz Emirata i Saudijske Arabije i trenutno čekaju mogućnost da se vrate kući.
Otvaranje direktne linije ima značaj za čitavo područje Balkana, jer će veliki broj putnika iz bivših jugoslovenskih republika moći da leti bez presedanja od Beograda do Pekinga.
Pre pandemije, u 2019. godini između Beograda i Pekinga putovalo je indirektno preko 52.000 putnika, sa presedanjem u Moskvi, Beču, Frankfurtu, Parizu, Istanbulu, Emiratima i drugim gradovima.