VAŽNO OBAVEŠTENJE
Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).
Polovnjaci i dalje prednjače na ulicama Srbije
Otkup polovnih vozila i automobila u Srbiji je u procvatu, a predviđa se da će to biti i u narednom periodu. Starost vozila u proseku je oko 14 godina, a prednjače "Zastavina" vozila. Najstariji automobili se voze u južnom delu Srbije, dok prestonica ima najviši prosek godina što se tiče polovnjaka.
Prema podacima Auto-moto saveza Srbije, najveći problem je što su ova vozila uglavnom tehnički neispravna. Čak 40% vozila na tehničkom pregledu imalo je neispravan kočioni sistem, a 18% automobila je imalo i problem sa ispravnošću sistema za upravljanje.
Kako u zapadnom svetu trendovi uglavnom idu na stranu sve novijih automobila, kako zbog visokog životnog standarda, tako i ekoloških razloga, reklo bi se da će se i u Srbiji sve više voziti novi automobili.
Međutim, podatak da je prodaja polovnih vozila u Srbiji porasla poslednjih godina prosečno za 20 do 40 % jasno pokazuje da će se ovde i dalje voziti stari automobili, a da će po svemu sudeći - trend ostati ovakav i narednih godina.
Najprodavaniji brendovi i modeli automobila u Srbiji
Najprodavanijih 10 modela novih vozila u Srbiji su: fijat 500L, škoda fabija, škoda oktavija, fijat tipo, kia sportejdž, škoda superb, dačija sandero, hjundai takson, tojota korola i reno klio.
Kada su u pitanju polovnjaci, kupci su najviše birali: folksvagen golf, folksvagen pasat, fijat punto, folksvagen polo, opel astra, opel korsa, audi A4, reno klio, vitroen C3 i be-em-ve serije 3.
Dakle, vođstvo u novim automobilima ima „Fijat“, a u polovnim dobri, stari golf.
„Fijat“ - novi omiljeni automobil u Srbiji?
Novi fijat je sve prodavaniji, što se može objasniti otvorenom fabrikom „Fijata“ u Srbiji, kao i povoljnijim uslovima za kupovinu. Kupovina ovog automobila sada je moguća po nižoj ceni od one koja je do sada bila prisutna, kada je „Fijat“ dolazio iz uvoza.
„Fijat“ nas je, osim cenom, osvojio svojom praktičnošću. Vrlo prilagodljiv automobil, „fijat“ može biti savršeni četvorotočkaš za manje porodice, koliko i za mlade. Odlično se snalazi u gradskoj gužvi, pa ne čudi što je njegova popularnost na najvišem nivou u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.
Najviše se vozi fijat punto, a može se očekivati da će prvi električni automobili koji će se voziti u Srbiji takođe biti sa potpisom brenda „Fijat“. Naime, kompanija „Stelantis“ u čijem je vlasništvu „Fijat“, najavila je da će u svojoj kragujevačkoj fabrici primeniti novu platformu za električna vozila. Proizvodnja počinje 2024. godine.
Folksvagen golf - zbog čega je omiljen
Jednostavan za održavanje, s obzirom da svaki bolje opremljeni servis nudi i rezervne delove za ovaj automobil, praktičan za vožnju u haotičnom saobraćaju, a vrlo korektnog izgleda, golf je stanovnike Srbije osvojio već svojim prvim pojavljivanjem. Od čuvenog „keca“ do najnovijeg golfa 7, on je jedan on modela koje ćemo najčešće videti u voznom parku Srbije.
Golf je, prema svetskim statistikama, jedan od najprodavanijih automobila ikada, a mnoge stručne liste svrstavaju ga i u najvažnije automobile ikada proizvedene, u kontekstu visoke popularnosti.
S obzirom na to da je golf vrlo kvalitetan automobil, ne čudi što je jedan od najprodavanijih polovnih modela u zemlji.
Škoda - novi be-em-ve
Na putevima u Srbiji od novih automobila popularne su marke: „Škoda“, „Tojota“, „Kija“ i „Reno“.
Znate kako je nekada be-em-ve važio za statusni simbol? Može se reći da je danas to škoda - brend koji modelima koje lansira izaziva opšte oduševljenje ljudi sa ovih prostora.
Nemci su poznati po dominantnoj automobilskoj industriji u celom svetu. „Škoda“ je jedan od pravih reprezenata nemačke tehnologije. Nemački inženjering je znan po preciznoj proizvodnji sa vrhunskim kvalitetom. Srbi zaista vole „Škodine“ automobile, a sve zahvaljujući poznatom nemačkom kvalitetu koji je odigrao ključnu ulogu u razvoju kompanije širom planete.
Bezbedan, elegantan i beskompromisno moćan, brend „Škoda“ lako je osvojio ove prostore, prenosi DDL.