DRUŠTVO

Šest saveta za pravilno održavanje klima uređaja u automobilu

Nepravilno korišćenje i neodržavanje spoljnih i unutrašnjih delova klima uređaja u automobilima može da ugrozi njihov rad.
Sputnik
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Da bi se to izbeglo, potrebno je pridržavati se nekoliko jednostavnih saveta.

Ne uključujte klimu odmah nakon pokretanja motora

Jedan od najkorisnijih trikova kada je u pitanju stvaranje manjeg stresa na kompresoru je da se klima ne pali odmah nakon pokretanja vozila, jer se na taj način stvara veće opterećenje.
Uključite klimatizaciju bar nekoliko sekundi nakon pokretanja motora. Isto pravilo važi i što se tiče gašenja klime — to treba učiniti nekoliko minuta pre dolaska na konačnu destinaciju.

Postupno pojačavanje

Kad je napolju jako vruće, iskušenje da uđete u automobil i upalite klimatizaciju u punoj snazi je gotovo neodoljivo. Pokušajte da se suzdržite, jer nema goreg načina zloupotrebe rashladnog sistema.
Bolja opcija je da se provetri unutrašnjost vozila, a zatim postepeno pojačava stepen klimatizacije. Idealna temperatura je između 21 i 23 stepena.

Dugme za recirkulaciju

Dugme sa nacrtanim automobilom s malom strelicom koja se vraća jedan je od najmanje korišćenih kontrola u automobilu. Njegova je svrha da, umesto da uzima vazduh spolja, sistem koristi vazduh koji se već nalazi unutar kabine.
Trebalo bi imati u vidu da se ne može dugo koristiti, jer se taj vazduh na kraju proredi i postane vlažan, ali može biti od koristi za hlađenje unutrašnjosti u vrelim danima.

Proverite akumulator i remen

Četvrti savet odnosi se na dva ključna elementa automobila, a reč je o akumulatoru i pomoćnom remenu. Dakle, ako je prvi već jako star ili je drugi popustio, verovatno će doći do kvarova u kapacitetu hlađenja.

Unutrašnji otvori za ventilaciju

Spoljna rešetka i unutrašnji otvori za ventilaciju su najpristupačniji delovi vozila i trebalo bi ih održavati čistim ako želite ispravan protok vazduha.
Time ne samo da se produžava vek trajanja uređaja u optimalnim uslovima, već i manje nečistoća i bakterija dospeva u disajne puteve.

Bez klime u gradu i na kratkim relacijama

Uključivanje klime na auto-putu je delotvornije od otvorenog prozora, ali u gradu i na kratkim relacijama nije, objavio je „Jutarnji list“.
Prvo, zato što pri malim brzinama aerodinamički otpor uzrokovan otvorenim prozorima nije toliko veliki. Drugi razlog je taj što vazduh nije uspeo dovoljno da rashladi kabinu.
DRUŠTVO
Kako se rešiti neprijatnih mirisa u automobilu
EKONOMIJA
Objavljena lista najpouzdanijih automobila u Evropi
DRUŠTVO
Koliko dugo mogu da traju automobilske gume
Komentar