DRUŠTVO

Imaju li oldtajmeri budućnost u Srbiji

Izložba više od 100 srpskih oldtajmera prati sajam automobila, a vlasnici vozila vrednih i 200.000 evra kažu da ukoliko Srbija što pre ne donese zakon o oldtajmerima preti njihovo nestajanje.
Sputnik
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Predsednik „Oldtajmer kluba – Beograd“ Bora Nastasić rekao je da je Srbija jedina zemlja u Evropi koja nema zakon za oldtajmere.
„Trenutno ima više od 200 vozila uvezenih u poslednje tri-četiri godine, plaćena je carina, a ne mogu da se registruju. Zato smo preko 40 vozila ovde došlepali. Nedostatak zakona veliki je problem pa mnogo više vozila odlazi iz Srbije, nego što dolazi, i tako nestaje naše kulturno blago“, rekao je on za Tanjug.
Mali muzej automobilizma na sajmu okupio je tačno 103 oldtajmera, a najstariji je kamion „pakard“ iz 1915. godine, koji je neprocenjiv. Izloženo je i puno vrlo skupih vozila čije se cene kreću između 100.000 i 200.000 evra.
„Ideja se odavno rodila da se ovako okupimo. Čekali smo da prođe korona. Napravili smo nešto prelepo, velika je gužva“, kaže on.
Vozilo u Evropi postaje oldtajmer ako je starije od 30 godina
U izloženoj floti oldtajmera su i Titov „pakard“, kamion iz prvog svetskog rata, mustang iz filma „Nestao 60 sekundi“, kadilak od poznate filmske glumice...
Evropski standardi za oldtajmere su da je vozilo starije od 30 godina, originalno i u očuvanom stanju, a po tim kriterijumima bi nažalost, kaže Nastasić i „golf 2“ mogao da prođe.
„Realnije je da granica bude 40 godina. Mi se borimo i nadamo se da ćemo uspeti ove godine da dobijemo taj zakon za oldtajmere“, rekao je on.
Vlasnici oldtajmera za zakon se bore kroz Savez klubova istorijskih vozila, a kažu da imaju podršku Agencije za bezbednost saobraćaja. Ističu da bi donošenje zakona bio spas za ovu interesantnu scenu, te navode da je i izložba prilika da podsete na sebe i svoje probleme.
Dodaju da zakonsko neprepoznavanje oldtajmera otvara probleme teže registracije jer ne postoje beneficije, veliki problemi su kod tehničkog pregleda, a podsećaju da se i registracija plaća kao za normalno vozilo iako se oldtajmer vozi pet do deset puta godišnje.
Vlasnici oldtajmera za zakon se bore kroz Savez klubova istorijskih vozila
Posetioci pod utiskom reprezentativne izložbe oldtajmera na anketno pitanje da li bi pre vozili takav auto ili neki od novih i modernih iz Hale 1 se uglavnom opredeljuju za oldtajemre.
„Već posedujem četiri oldtajmera, sigurno prednost dajem oldtajmerima“, navodi jedan od posetilaca, a drugi dodaje kako definitivno misli da je kvalitet automobila ostao negde u prošlosti, pa je ipak pre za oldtajmere.
„Dopadaju mi se oldtajmeri, ali ne znam gde bi ih parkirali, pa manjak je mesta u gradu. Najbolji je fijat 500 iz 50-tih, mali je, taman za parkiranje“, čulo se jedno od mišljenja, dok je sledeći anketirani naveo da bi voleo da ima oldtajmer „kadilaka“ više nego novog.
Na Beogradskom sajmu izložba oldtajmera traje do sutra, a njihovo sledeće okupljanje je već 29. maja u mladenovačkoj Selters banji, preneo je Tanjug.
Komentar