VAŽNO OBAVEŠTENJE
Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).
„Pošta Srbije“ je u okviru emisije „Evropa“ objavila prigodan blok sa jednom markom, nominalne vrednosti 85 dinara, na kojem je predstavljen drekavac, biće iz mitologije Južnih Slovena, naročito zastupljeno u mitologiji Srba. Narodna verovanja kažu da je drekavac, nalik vampiru, materijalna manifestacija duše umrlog koja ne može da nađe svoj mir posle smrti, pa izlazi noću iz groba i proganja one koji su mu zgrešili u životu. Prema drugim predanjima, drekavac je pojavni oblik duše umrlog, nekrštenog deteta, koje noću izlazi iz svog groba i obilazi kuću svojih roditelja.
Najlepša marka Evrope bira se glasovima stručnog žirija i onlajn glasovima posetilaca sajta PostEvrope, po principu „jedan klik jedan glas”, a u izboru za najlepšu marku učestvuju svi javni poštanski operatori zemalja članica PostEvrope.
Glasanje je otvoreno do 9. septembra na linku. Naša nacionalna marka, čiju umetničku realizaciju potpisuju braća Zamurović, na listi učesnika takmičenja nalazi se pod engleskim imenom Republic of Serbia. Filatelistička izdanja pod nazivom „Evropa“, kao i glasanje za najlepšu marku, imaju za cilj da naglase saradnju zemalja u domenu poštanskog saobraćaja i da promovišu filateliju, kao i da probude svest o zajedničkim korenima, kulturi i istoriji evropskih zemalja i njihovim zajedničkim ciljevima.
Prvo izdanje u okviru edicije „Evropa“, objavljeno je 1956. godine. Od 1993. godine, PostEvropa postaje odgovorna organizacija, ovlašćena od strane Svetskog poštanskog saveza, za koordinisanje izdavanja ovih maraka i izbor tema, kao i takmičenje za izbor najlepše marke, koje je prvi put održano 2002. godine