DRUŠTVO

Poskupljenje obuka za vozače moguće na jesen za oko 30 odsto

Iznosi poskupljenja obuka za vozače koja se trenutno pominju u medijima nisu realni, a moguće je da na jesen dođe do korekcije minimalne cene koja je ista od 2012. godine, rečeno je u udruženju Asocijacija auto-škola Srbije.
Sputnik
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Predsednik Asocijacije Milan Krstić rekao je da poskupljenja neće biti uskoro, „osim usklađivanja sa realnim troškovima i inputima u poslovanju“, preneo je Tanjug.
Krstić podseća da je na minimalnu propisanu cenu od 61.000 dinara sa PDV-om Vlada Srbije dala saglasnost 2012. godine i ona od tada nije menjanja. Dodaje da se preko 90 odsto auto-škola pridržavalo minimalne cene iako su mogli i da je povećaju, jer je to, kako kaže, tržište.
On navodi da je posle 10 godina došlo vreme i da minimalna cena obuke bude korigovana, a tako i uvećana.
„Mi smo angažovali ekspertsku grupu koja se trenutno bavi proračunom troškova i određivanjem predloga najniže moguće cene. To ćemo zatim predložiti MUP-u, koji ima svoje proračune, to se usaglašava, a zatim odobrava Vlada Srbije“, rekao je on.
Krstić kaže da bi proračun za Asocijaciju mogao da bude gotov za mesec i po dana, ali da ta organizacija ne može da utiče ni na odluku MUP-a, niti na to kada će biti doneta.
Na pitanje da li ipak može da najavi rok i procenat povećanja cene koji očekuje, kaže da većina auto-škola očekuje da bude uvećanje od oko 30 odsto i da je moguće da će se to dogoditi na jesen. Do tada ne očekuje veće promene cena obuke, osim sitnijih korekcija zbog cena goriva.
Ilustrujući promene inputa za posao obuke, Krstić navodi da je satnica minimalne zarade 2012. godine bila 102 dinara, a sada je 184.
Dodaje da auto-škole sada moraju imati i drugačije standarde i opremu, vozila za obuku sa sistemima protiv blokade točkova (ABS), obavezne poligone, a pride enormno poskupljuje i gorivo.
On kaže da auto-školama nije primarna cena, već da obuka bude pristupačna, a opet naglašava da je reč o privrednim društvima koja moraju da obezbede svoje poslovanje i poštovanje prava zaposlenih.
Komentar