Posle višegodišnje pauze tokom koje je živeo i stvarao u inostranstvu, najnovijom postavkom „Osmeh se vratio u grad“, Nikola Žigon vraća se na mapu beogradskih kulturnih zbivanja.
„Ove slike su nastale u poslednje dve, tri godine u prilično nenormalnim uslovima u odnosu na ono kako smo navikli ranije da radimo i stvaramo. Nastale su kao rezultat moje spoznaje, mog razmišljanja da postoji ta univerzalna, sveprožimajuća energija koju bih nazvao životnom silom. I ove slike, u stvari, imaju zadatak da publici otvore oči, da postoji informaciono polje svesti o toj energiji, o toj životnoj sili koja nadilazi sve destrukcije i dovodi do toga da dobro uvek na kraju pobedi“, objašnjava Žigon u razgovoru za Sputnjik.
Živa voda, 2020. Nikola Žigon
© Foto : Galerija RTS
Slikar navodi da su njegovi radovi podsećanje na tu lahorastu univerzalnu energiju koja postoji i koja bi trebalo da posmatrača dovede do dobrih osećanja, mira, spokoja, radosti i na kraju – do osmeha.
„Slike su apstraktne, njima dominiraju mirnoća i staloženost. Imaju zadatak da nas isprovociraju da se okanemo razmišljanja o problemima i o svim lošim situacijama koje nas okružuju i nađemo neki svoj mir i spokoj u duši“, poručuje naš sagovornik.
Prema njegovim rečima, postavka je vizuelno i ritmički veoma atraktivna pošto su izloženi različiti formati, od ekstremno velikih do krajnje malih dimenzija. Svi radovi su nastali istom tehnikom – akril na platnu uz neke kombinovane tehnike.
Beograd, jedan od centara svetske kulture
Poseban izazov za Žigona bio je povratak pred domaću publiku:
„Beograd je specifičan grad, po mom mišljenju jedan od centara svetske kulture. Uspeti u Beogradu i napraviti nešto je mnogo teže nego u nekim drugim sredinama. Imao sam tu čast da ovu postavku otvori Đorđe Kadijević koji je otvorio i moju prvu samostalnu izložbu pre trideset godina“.
Na pitanje kako je izgledao stvaralački proces jednog slikara u vreme pandemije koronavirusa, kada su upravo izloženi radovi i nastajali, da li su se rodile nove teme, ideje i motivi, Žigon kaže da se atmosfera u potpunosti promenila.
„Koronavirus je s jedne strane napravio šta je napravio, s druge strane je dao nama umetnicima više vremena da razmišljamo, da se posvetimo sebi i svako na svoj način o svojim problemima, onim umetničkim“, objašnjava naš sagovornik.
Bankomat sreće 4, Nikola Žigon
© Foto : Galerija RTS
Nikola Žigon dodaje da je u planu za sledeću godinu jedna veća retrospektivna izložba koju će pratiti i monografija.
„Nije važan ni jubilej ni godine, važno je da je došao trenutak da mogu da pokažem presek onoga što sam radio od prvih izložbi do današnjih dana“, zaključuje slikar za Sputnjik.