SRBIJA

Brzi vozovi Srbije dobili ime „Soko“

Brzi vozovi Srbije saobraćaće pod nazivom „Soko“, odlučio je žiri konkursa „Pusti inspiraciju da te vozi“, koji je među 3.500 pristiglih radova nagradio dizajnera Andriju Arsića, autora imena i logoa.
Sputnik
OBAVEŠTENJE ZA ČITAOCE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu, a sve video sadržaje na platformi „Odisi“ (odysee.com).

Odluka je saopštena danas na svečanosti u Istorijskom muzeju Srbije.
Logo čini stilizovana glava sokola u bojama srpske zastave i ćirilični natpis „Soko“ ispod nje.
„Uveren sam da danas postavljamo nove digitalne standarde za ovaj vid saobraćaja koji će nas integrisati u Evropu“, izjavio je na svečanosti ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
Podsetio je da Vlada Srbije ulaže velika sredstva da modernizuje srpsku železnicu, kao ekološki najprihvatljiviji vid prevoza.
Momirović je u izjavi za Tanjug istakao da će se novi logo naći na brzom vozu koji ovih dana početi da povezuje Beograd i Novi Sad, kao i na svim budućim brzim vozovima u Republici.
„Jako sam zadovoljan, najpre što je više do 3.500 ljudi poslalo svoje predloge za budući logo brzih vozova. Dobili smo, po mom mišljenju, najbolje rešenje koje je izabrao žiri sastavljen od ljudi koji su lideri u kreativnoj i digitalnoj industriji u našoj zemlji“, ocenio je Momirović.
Ministar je doda da će za nekoliko dana biti puštena u saobraćaj prva brza pruga u Srbiji.

„Ona će spojiti centar Beograda i Novog Sada tako da će se stizati za 30 minuta i red je da to prati jedan adekvatan brend. „Soko“ je zaista simbol brzine i ja sam siguran da je to tek početak pozicioniranja železnice na saobraćajnoj mapi Srbije“, rekao je Momirović.

Istakao je da se nastavlja izgradnje brze pruge od Novog Sada ka Subotici i Budimpešti i da će za nekoliko dana početi izgradnja iste takve pruge ka Nišu.
„Spojićemo najveće gradove u državi najkvalitetnijom infrastrukturom i najbržim vozovima u Istočnoj Evropi“, rekao je Momirović.
Dizajner Andrija Arsić je za najbolji predlog, osim priznanja, dobio i nagradu od milion dinara, a rešnenje za novi logo mu se, kako je rekao za Tanjug, samo nametnulo.
„Početna ideja mi je bila da nađem nešto što je brzo, s obzirom da su ovo brzi vozovi. Najbrže što sam mogao da nađem da živi kod nas je sivi soko. To je bilo malo komlikovano, pa smo skratili na „Soko“, tako da ovim rešenjem sam pokrio tri stvari: brzina, boje loga u zastavi Srbije i da rešenje ne odstupa mnogo od loga Srbija voza, kako bi to bila jedna celina“, rekao je Arsić.
Žiri je nagradio priznanjima još i drugoplasirano rešenje pod nazivom „Hitra“ autora Igora Petrovića i trećeplasirani „Vihor“ Svetlane Stevanović.
Specijalna nagrada dodeljena je Savezu udruženja mentalno nedovoljno razvijenih osoba Srbije koje je takođe poslalo svoj predlog.
Nagradu je primila sekretar Saveza Marijana Teranović Todorović.
„Savez čini 50 udruženja koja rade u celoj Srbiji i pružaju podršku mentalno nedovoljno razvijenim osobama. Imamo preko 7.000 članova koji su na kreativnim radionicama crtali voz i svoje predloge. Ovim nam dajete vetar u leđa da to što radimo nastavimo i da idemo ka društvu koje nema predrasude“, istakla je Marijana Teranović Todorović.
Brzi voz koji je Srbija kupila od švajcarske kompanije „Štedler“ ima dve palube sa ukupno 316 sedišta i opremljen je barom i internetom.
Karta u jednom pravcu koštaće 1.000 dinara, dok će cena povratne karte biti 1.600 dinara.
Direktan intersiti voz od Beograda do Novog Sada putovaće 36 minuta dok će onaj koji staje u nekoliko usputnih stanica tu razdaljinu prelaziti za oko 50 minuta.
Komentar