RUSIJA

Simbol Zapada zatvara vrata: Ko će zameniti Mekdonalds na ruskom tržištu

Među zapadnim kompanijama koje su donele odluku da napuste rusko tržište nalazi se i Mekdonalds. Od 850 restorana u Rusiji, samo u Moskvi se zatvara oko 250. U roku od šest meseci do godinu dana lanac Mekdonaldsovih ugostiteljskih objekata zameniće ruska domaća proizvodnja.
Sputnik
OBAVEŠTENJE ZA ČITAOCE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu, a sve video sadržaje na platformi „Odisi“ (odysee.com).

Zbog ruske specijalne vojne operacije u cilju demilitarizacije i denacifikacije Ukrajine, mnoge zapadne kompanije odlučile su da odu sa ruskog tržišta. Američka korporacija Mekdonalds je u utorak saopštila da će privremeno zatvoriti sve svoje restorane i obustaviti poslove na ruskom tržištu.
Kako je izjavio generalni direktor Mekdonaldsa Kris Kempčinski, kompanija će nastaviti da isplaćuje plate svim svojim zaposlenima uRusiji.
Vlasti prestonice, prema rečima gradonačelnika Moskve Sergeja Sobjanina, odlučile su da izdvoje 500 miliona rubalja za otvaranje novog lanca brze hrane koji će zameniti Mekdonalds. Vrata novih ruskih ugostiteljskih objekata biće otvorena za radnike koji su radili i u Mekdonaldsu.

Domaća proizvodnja umesto Mekdonaldsa

Ipak, prema mišljenju eksperta Ruskog instituta za strateška istraživanja Mihaila Beljajeva, sada treba razmišljati koja domaća proizvodnja može zameniti Mekdonalds. U Rusiji postoji restoran brze hrane „Kroška kartoška“. Njihovi proizvodi bi mogli da se prodaju preko mreže Mekdonaldsa.
„Imamo ovaj proizvod koji bi mogao da se prodaje preko mreže Mekdonaldsa. Ali i dalje bi bilo teško takmičiti se sa ovim brendom– on igra veliku ulogu na ruskom tržištu“, objašnjava stručnjak.

Težak posao

Prema njegovim rečima, Mekdonalds je pre puštanja proizvoda na rusko tržište proračunao šta će i koliko će biti traženo. Na kraju krajeva, veoma je važno ne razmišljati samo o proizvodu, već i da se on može tehnološki prilagoditi brzoj hrani i uklopiti u raspon cena.
„Sve se ovo mora imati na umu. Poenta nije samo osmisliti jelo iz ruske kuhinje. Treba to jelo prilagoditi brzoj hrani. Ovde se ne radi o elitnim restoranima, već masovnoj proizvodnji“, pojašnjava ekspert. Sagovornik dodaje da je Mekdonalds imao radnike koji su radili dostavu, kao i prozorčiće kroz koje se obavljala brza usluga.
RUSIJA
Umesto IKEA doći će IDEA: Odlazak zapadnih kompanija može biti podsticaj za ruski biznis
„On je isprva došao kod nas kao egzotik, kao parče Zapada. Tako je izazvao nalet potražnje. Kako bismo prodrli na naše tržište, nama je potrebna dobro osmišljena reklama koja će zainteresovati narod. Dakle, ovo je jako težak posao“, izjavio je stručnjak.
Gledajući to sa neke druge strane, ekspert pojašnjava da je ovo interesatna mogućnost za one koji nemaju posao. „Biće potrebni ljudi različitih kvalifikacija, različitog nivoa i biće povećana potražnja za radnom snagom“, dodaje on.

Ide u korist Rusiji

Beljajev napominje da nema potrebe da se sve stvara od nule – da se gradi preduzeće, kupuje oprema i angažuje osoblje– sve je tu. „Govorimo o razvoju i implementaciji novog proizvoda koji treba da postane profitabilan“, kaže on.
Kako on navodi, ako se sve odradi pametno i profesionalno, ruski restorani brze hrane će Mekdonalds zameniti do jeseni. Prema njegovom mišljenju, ovi ugostiteljski objekti su posebno bili traženi među mladima, ali generalno, njihov odlazak sa tržišta ide u korist Rusiji.
„Generalno, njihov odlazak će pomoći u promociji naših ruskih brendova. To će biti veliki dodatak našoj privredi. Ukoliko bi Mekdonalds otišao sa tržišta sa našim proizvodima koji su proizvedeni u našoj zemlji, mi bismo morali da počnemo od nule, a to bi za nas bilo skuplje“, objašnjava on.
EKONOMIJA
Novo mapiranje sveta: Jačanje ekonomskog saveza Rusije i Kine koje može sve da preokrene
Komentar