EKONOMIJA

Dizajniran „čarobni molekul“: Vozači električnih vozila ne moraju više da brinu?

Protivnici električnih vozila navode kao ključni razlog njihovog neprihvatanja zabrinutost zbog eventualno male udaljenosti koju mogu da pređu između punjenja baterija.
Sputnik
Istraživači čiste energije sa Tehnološkog univerziteta u Sidneju (UTS) dizajnirali su molekul za povećanje performansi litijum-superoksid baterija (LiO2) kako bi električnim vozilima omogućili isti domet vožnje kao automobilima na benzin.
Litijum-superoksid baterije koriste najsavremenije tehnologije. Međutim, ova vrsta baterija nailazi na nekoliko izazova, uključujući nizak kapacitet pražnjenja i slabu energetsku efikasnost. Molekul koji su istraživači dizajnirali može istovremeno da se pozabavi ovim problemima.
Profesor UTS Gošo Vang, koji je predvodio istraživački , rekao je da je ovo otkriće rešilo nekoliko postojećih prepreka i stvorilo mogućnost za razvoj dugovečne, energetski guste litijum-kiseonične baterije koja je veoma efikasna.

„Baterije se suštinski menjaju. One će olakšati tranziciju ka klimatski neutralnom društvu i otvoriti nove mogućnosti industrije za zemlje poput Australije koja je bogata osnovnim elementima za izgradnju baterija. One će takođe pomoći komunalnim preduzećima da poboljšaju kvalitet i pouzdanost električne energije, i vladama širom sveta da postignu neto nultu emisiju ugljenika“, rekao je Vang.

Profesor Vang je, takođe, naglasio i da studija njegovog tima opisuje LiO2 bateriju, koja radi preko novog mehanizma koji se oslanja na direktne hemijske reakcije između dizajniranog molekula i superoksidnog radikala/LiO2.. Baterija pokazuje 46 puta povećanje kapaciteta pražnjenja, nizak potencijal punjenja od 0,7 volti i izuzetno dug životni vek, veći od 1.400 ciklusa.
„Naš racionalno dizajniran molekul PDI-TEMPO otvara novi put za razvoj LiO2 baterija visokih performansi. Povećanje kapaciteta odnosno dometa vožnje u periodu između punjenja LiO2 baterija bio bi značajan korak napred za industriju električnih vozila. Uvereni smo da naš novi dizajniran molekul može dramatično da poboljša performanse litijum-kiseoničkih baterija i omogući da nove generacije budu praktične“, zaključio je Vang, piše „Sajensdejli“.
EKONOMIJA
Dizel, benzinac, električni automobil – šta se najviše isplati?
Komentar