Istraživači čiste energije sa Tehnološkog univerziteta u Sidneju (UTS) dizajnirali su molekul za povećanje performansi litijum-superoksid baterija (LiO2) kako bi električnim vozilima omogućili isti domet vožnje kao automobilima na benzin.
Litijum-superoksid baterije koriste najsavremenije tehnologije. Međutim, ova vrsta baterija nailazi na nekoliko izazova, uključujući nizak kapacitet pražnjenja i slabu energetsku efikasnost. Molekul koji su istraživači dizajnirali može istovremeno da se pozabavi ovim problemima.
Profesor UTS Gošo Vang, koji je predvodio istraživački , rekao je da je ovo otkriće rešilo nekoliko postojećih prepreka i stvorilo mogućnost za razvoj dugovečne, energetski guste litijum-kiseonične baterije koja je veoma efikasna.
„Baterije se suštinski menjaju. One će olakšati tranziciju ka klimatski neutralnom društvu i otvoriti nove mogućnosti industrije za zemlje poput Australije koja je bogata osnovnim elementima za izgradnju baterija. One će takođe pomoći komunalnim preduzećima da poboljšaju kvalitet i pouzdanost električne energije, i vladama širom sveta da postignu neto nultu emisiju ugljenika“, rekao je Vang.
Profesor Vang je, takođe, naglasio i da studija njegovog tima opisuje LiO2 bateriju, koja radi preko novog mehanizma koji se oslanja na direktne hemijske reakcije između dizajniranog molekula i superoksidnog radikala/LiO2.. Baterija pokazuje 46 puta povećanje kapaciteta pražnjenja, nizak potencijal punjenja od 0,7 volti i izuzetno dug životni vek, veći od 1.400 ciklusa.
„Naš racionalno dizajniran molekul PDI-TEMPO otvara novi put za razvoj LiO2 baterija visokih performansi. Povećanje kapaciteta odnosno dometa vožnje u periodu između punjenja LiO2 baterija bio bi značajan korak napred za industriju električnih vozila. Uvereni smo da naš novi dizajniran molekul može dramatično da poboljša performanse litijum-kiseoničkih baterija i omogući da nove generacije budu praktične“, zaključio je Vang, piše „Sajensdejli“.